Категория: Средиземно море

Манастир Аркади край Ретимно на остров Крит, Гърция 0

Забравените герои oт манастира Аркади край Ретимно на остров Крит (Гърция)

Днес ви представям един, по мое мнение, забележително интересен пътепис посветен на Крит, като цяло, и на Критското въстание, в частност – въстание, оказало съществено влияние върху българските възрожденци. Приятно четене: Забравените герои oт...

Крит - по следите на минойците 0

Крит – по следите на Минойците (3): Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос

Продължаваме с пътуването на Бистра из Крит – първо стигнахме ферибота в Пирея, а после обиколихме Кносос и Ираклио. Днес продължаваме с Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос. Приятно четене: Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос...

Остров Крит, Гърция 1

Пътуване до остров Крит (5 до 8 ден)

Продължаваме с пътуването на Галена из Крит – започваме с Лиманас и плажа Елафонисос. Днес продължаваме към Ираклион, двореца Кносос и остров Хриси. Приятно четене: Пътуване до остров Крит втора част (5-и до 8-и...

Пернишкият Форд на автора пред византийската крепост в Пафос 7

Република Кипър – продължение (4 част на С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016)

Продължаваме обиколката на остров Кипър с Форда на Валентин. Във втората част от пътеписа разгледахме Северен (турски) Кипър, след което влязохме в Република Кипър, т. е. на територията на Европейския съюз. Днес завършваме обиколката...

Туристически кораби в Синята лагуна 8

Република Кипър (3 част на С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016)

Продължаваме обиколката на остров Кипър с Форда на Валентин. След като разгледахме Северен (турски) Кипър, днес влизаме на територията на Европейския съюз. Приятно четене: С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016 трета част...

Смерч (Торнадо) – Крит, Гърция 2

Крит – по следите на Минойците (2): Ираклио и Кносос

Продължаваме с пътуването на Бистра из  Крит – оставихме я на ферибота в Пирея, а днес сме в Кносос и Ираклио.  Приятно четене: Ираклио и Кносос част втора на Крит – по следите на Минойците В предишния...

Такъв спокоен плаж е мечта за доста хора. Алтън кум (Златни пясъци) в Северен Кипър. 9

Северен Кипър (2 част на С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016)

Днес започваме реално пътуването на Валентин из окупираните територии на Европа – започнахме с едно въведение в темата, а днес сме в Северен (турски) Кипър. Приятно четене: С Форд от Кипър до Баренцово море,...

Малта: приказният остров на рицарите-хоспиталиери (2): Валета, Биргу и Исла

С Галена продължваме обиколка из Малта – в първата част минахме през остров Гозо, а днес ще бъдем предимно на остров Малта. Приятно четене: Пътуване до Малта или приказният остров на рицарите-хоспиталиери част втора...