Archive for the 'Филип Петров' Category

апр. 29 2010

В Охрид на конгрес

Днес Филип ще ни замъкне на конгрес на … математиците, разбира се, в прекрасния град Охрид. Снимките са доста, вижте ги най-долу в галерията. Приятно четене:

Пътуването от София до Охрид беше напълно безпрепяствено. На границата първоначално ни свалиха багажите за проверка, но като разбраха, че повечето пътници са „математици за конференция“ всичко мина по вода и нямаше обръщане на съдържанието на саковете с главата надолу. После имахме кратък престой в Скопие, от който за съжаление видяхме само автогарата. От там продължихме и късно през нощта пристигнахме в Охрид.

Охрид, Македония

Охрид

Настанихме се в квартира в стария град (предварително резервирана естествено), която се намира на ул. Климентски Университет 27. Оказа се, че е точно да главната търговска улица или т.нар. „Чаршията“. Въпреки тъмнината още в самото начало добих изключително позитивно впечатление. Стаята беше с изключително красив изглед към пристанището.

апр. 16 2010

Офроуд до Радуй (Пернишко)

Да посрещнем дългочаканате тази година пролет с един офроуд из калта. Приятно четене:

Вчера рано сутрин се разходихме до вилна зона в село Радуй (Пернишко). Избраният път минаваше през Банкя, покрай Клисурския манастир и от там покрай военно поделение по „черен път“. В случая пътя не беше въобще черен, а по-скоро блатист. В началото и в края (където имаше живот) изглеждаше така:

Към Радуй (Пернишко)

По нататък в повечето случай изглеждаше така:

В началото имаше закъсал джип и уплашен Голф. Заобиколихме ги. Не след дълго ние закъсахме в снежна преспа, но с блокиран диференциал и малко „напред-назад“ излязохме. По-нататък пътя беше нещо средно между черен път и блато, но все пак бяха минавали други автомобили, чийто коловози помогнаха

февр. 22 2010

Едно истинско зимно пътуване през Петрохан

Днес няма да хойкаме надалеч – с помощта на Филип ще направим един зимен преход през т.н.исторически път (т.е.стария път) на Петрохан. С джип,много сняг, снимки и никакви хора по офроуд трасето. Приятно четене:

В четвъртък сутрин тръгнахме с баща ми към селото ни в монтанско. Избрахме пътя през прохода Петрохан, защото е по-спокоен и много по-красив от магистралата на Витиня. Имаше известен риск заради зимните бури, но те бяха на изток и нямаше прогноза за такива в северозападна България.

Пътят към Петрохан беше почистен идеално.

Малко преди Гинци обаче изнудих баща ми да минем по т.нар. „Исторически път“.

Бях чувал, че е красиво и наистина беше. Каменистият черен път беше изключително разбит и на места въобще липсваше. Всъщност се ориентирахме накъде да вървим само по дирите на един автомобил минал преди нас:

По стария, исторически път на прохода Петрохан

Снегът не беше много, но пътя беше изключително хлъзгав и на места много стръмен. С нормален автомобил определено би било предизвикателство.

В общи линии нямаше храсти и клони които да пречат, т.е. по пътя не рядко минават коли.

Времето беше прекрасно. По пътя подминахме двама туристи.