Archive for the 'о.Мавриций' Category

февр. 02 2016

Мавриций – Островът на Додо

„Стига зима – искаме в Рая!“ скандираха отрудените жители на Северното полукълбо. Затова днес Веско ще ни води на остров Мавриций 🙂 Приятно четене: Мавриций – Островът на Додо Изригнал вулкан и се появил остров и птицата го заселила, докато не се появили хората.. Мавриций е мъничък остров в Индийския Океан от източната страна на […]

апр. 20 2010

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион (1)

На това днешно мрачно време защо да не направим една обиколка към Екватора? Да се качваме по корабите и напред! Приятно четене:

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион

Остров Мавриций и остров Махе от Сейшелските острови

Бях обещал и аз да споделя нещичко от моите скитания по широкия свят. И ето, наканих се най-после.

Идеята ни беше да забъркаме нещо по различно от обичайните екскурзии и почивки. Решихме този път да бъде круиз. Бяхме си набелязали и трябваше да изберем измежду три дестинации – Кариби, Далечен изток или Индийски океан.

Избрахме последната: Мавриций – Сейшели – Мадагаскар – Реюнион.

Направихме резервациите и след седмица се изтипосахме на летището в Истанбул. Следваше полет с EMIRATES до Дубай, час и половина престой, колкото да си купим нова камера, че предната, заедно с колата и всичкия ни багаж смени притежателя си в София Ама нищо де, той Бойко Борисов ще ги оправи тях И втори полет до Мадагаскар. На сутринта към 9:00 часа цъфнахме на местното летище. Там, както си му е реда ни посрещнаха местни фолк звезди с песни и танци на народите. Ма то така си е по летищата на повечето екзотични дестинации. Едно такова ти се стопля душата… а тялото – то вече е прегряло при „ниските” сутрешни температури от около 30’C. За влагата да не говорим. Имаше естествено и представители на круизната компания COSTA, които чакаха туристите, решили да ползват услугите им за трансфер до кораба. Ние обаче предварително бяхме отказали тези услуги /26EUR на глава/ за 40-50 км. разстояние. Ми така де, да си пооправят малко тарифите. Отидохме на едно от многото гишета за рент а кар, и си наехме две колички. Ама да не си помислите, че и там не сме се пазарили? Ааа не Предварително знаехме, че ако не си свалил цената поне двойно, значи нищо не си направил. Те ни предложиха по 60 EUR на ден за кола. Ние казахме 30. В крайна сметка се съгласихме великодушно на 40. Нали и те са хора! Наехме ги за по 48 часа, та да можем и на следващия ден да обикаляме острова и потеглихме към Порт Луис, където ни чакаше кораба. Пристигнахме, настанихме се по каютите, полегнахме да починем и …. проспахме целия ден. Ми как няма, бяхме като пребити кучета.

Сутринта на следващия ден, след обилна закуска сефтосах и фотоапарата. Ето я и първата снимка:

PORT LOUIS, MAURITIUS

Порт Луи, Мавриций

Качихме се по колите и тръгнахме на обиколка из острова. Най-напред се отправихме към ботаническата градина на Pamplemousses.

Ботаническата градина на Pamplemousses, остров Мавриций

Ботаническата градина на Pamplemousses на Мавриций

Местни креолски младежи ни се радваха. И ние на тях.

Креолци, Мавриций

Креолци

Индомаврицианците /те са по голямата част от местното население/ също

мар. 02 2010

Остров Мавриций – частица от рая (5)

Днес ще прочетем последната част на разказа на Таис за нейната Нова година на остров Мавриций. Започнахме с пристигането и представявето на острова, празнувахме Нова година, а за последно обиколихме природните красоти на острова. Днес ще се разделим с късчето от Рая на Земята – Мавриций. Приятно четене:

Остров Мавриций – частица от рая

част пета

И още един ден разходки… този път на катамаран. Там се предлагат какви ли не разходки с катамаран, но най-популярните са до Ile aux Cerfs, на която ходихме ние и още една, която е от Западната част на острова, където твърдят, че може да се плува с делфини, ама като поразпитахме, се оказа, че плуваме близо до тях, но не се препоръчва да се доближаваме, щото не били питомни, не в басейн а… в реални условия. Аз малко съжалявам, че нямахме време за тази разходка, но… все трябва да остане нещо недовършено, за да може да се върна пак 😀

И така, нашата беше по източната част, като с бус отидохме до плажа, откъдето с малки лодки ни отведоха към катамараните. За наша радост ние бяхме на по-малък, за сметка на това целият катамаран беше за нас. Бързам да кажа, че разходка на катамаран е идеалния вариант да се изпържите на слънце без дори да се усетите 😀

И тук част от програмата беше посещение на водопадче 🙂 През цялото време се движехме от вътрешната страна на рифа, така, че никакви вълни, кротко, спокойно… Като доближихме водопада се прехвърлихме на лодки, с които да отидем по-близо до него за снимки 😀 И дали защото предаваме флуиди, но нашия лодкар реши да изпревари другите лодки, което естествено предизвика кавга между лодкарите и много смях между туристите в съответните лодки. И както се случва обикновено с такива хитринки, в момента в който прередихме и … нашата лодка нещо се развали и спря 😛 Оттам нататък маневри, помощ от другите, в крайна сметка направихме задръстване и си се наредихме където трябваше да сме 🙂

Ето го и водопадчето… Малко тип масов туризъм е, всички туристи ги водят там, но това ми направи впечатление на мен, може би защото съм преситена от подобни организирани забавления

Водопад – остров Мавриций

Съжалявам, отново снимките са много съобразени като подбор за показване тук 🙂

февр. 22 2010

Остров Мавриций – частица от рая (4)

Продължаваме с разказа на Таис за нейната Нова година на остров Мавриций. Започнахме с пристигането и представябето на острова, а за последно празнувахме Нова година. Днес продължаваме с обиколката на острова. Приятно четене:

Остров Мавриций – частица от рая

част четвърта

След Свещеното езеро се отправихме към може би най-популярното място на острова, където ходят всички туристи –

водопадът Chamarel

По-горе споменах, че острова си има своите реки и водопадчета, но за толкова малко земя, те са повече от достатъчни. Освен това естествено, пригодени така, че да се показват на туристи, оформено като парк, за който се плащат входни билети 🙂 И така, ето ни при водопада, който е най-големият за острова

Водопад Chamarel – остров Мавриций

Няма да казвам как щях да падна при водопада, обаче в името на изкуството… снимката да се направи така ,че водопада да е над главата ми… 😀 Добре, че имаше кой да ме удържи, хем с цялата ми тежест 😉

Тук е мястото да кажа, че освен тези водопади, на острова има и няколко езера (освен свещеното), които са естествени и също част от системата за питейна вода.

А наоколо имаше алеи за разходка в парка, покрай които дърветата по чийто листа бяха „изписани“ с имена на явно влюбени двойки, с дата или поне година кога са били там. Е, не разбрах какви бяха тези дървета с тези толкова дебели листа, при условие, че някои от надписите бяха очевидно доста стари (на по 6-7 години) 😀 А по земята корените на тези дървета…

Гората покрай водопад Chamarel – остров Мавриций

Повъртяхме се, поснимахме и тръгнахме към може би

най-голямата атракция на острова – Седемцветната земя.

Едно наистина удивително място, за което и до момента няма единодушно мнение как точно се е оформило.

Седемцветната земя близо до водопада Chamarel – остров Мавриций

Един участък земя, която представлява нещо като спечена пръст/глина, като цветовете, които се виждат не се променят и размиват по време на дъжд. Нищо не расте на тази земя… Едната версия е, че е в резултат на вулканична дейност, а другата, по-интересната е, че тук е кацало НЛО 🙂 Факт е, че земята стои като изгоряла и много вероятно наистина да е кацала ракета, изобщо нещо, което да е прогорило… Е, естествено, ние веднага измислихме варианта как тук се изхвърлят химикали от фабриките 😀 Факт е обаче, че е нещо много странно и мистично, и поне аз никъде не съм виждала нищо подобно.