Archive for the 'Сашка Недялкова' Category

апр. 05 2016

На лов за квартира в Бреда (Холандия)

За една полезна разходка до Бреда ще ни  разкаже Сашка. Приятно четене: На лов за квартира в Бреда и на гости в Хага Имам син приет за студент в университета HNTV в град Бреда, Нидерландия Влюбен в камионите, реда и всички средства за транспорт, той  учи логистика в меката на логистиката – Холандия – страната […]

ян. 26 2010

Семейна разходка из Париж и Бретан – Франция (2)

Днес продължаваме с пътуването на Сашка из Франция. Вече бяхме с нея и семейството ѝ в Париж, а сега ще продължим към провинция Бретан. Приятно четене: Семейна разходка из Париж и Бретан част втора Все още Париж 4 ден Този ден посетихме места, които не бяхме предвидили в програмата, но си бяхме набелязали като резерва. […]

ян. 19 2010

Семейна разходка из Париж и Бретан – Франция (1)

С днешния пътепис ще похойкаме малко из Франция. Сашка ще бъде наш водач. Приятно четене:

Семейна разходка из Париж и Бретан (Франция)

Със следващото писание ще се опитам да бъда полезна на канещите се да попътуват като мен – със семейството си без ексурзоводи и задължения, със собствена дълго и старателно подготвяна програма (за което Вашият сайт доста ми помогна, много благодаря)

1 ден

Дългоочакваното подробно подготвяно пътешествие вече е факт. Децата пътуват за първи път със самолет и са доста ентусиазирани. Тичаха на летището и се возиха един друг с колички за багаж.

Пристигнахме на CDG-Париж, помотахме се докато намерим RER – железницата, която води до центъра и тъй като на гишетата за билети имаше километрични опашки се наредихме пред автомат за билети, където имаше по-малко хора. Един любезен полицай от охраната ни помогна да си купим билети. Струваха ни по 6,40 € за нас с Иво (12 г.) и 5,90 € за Мишо (8 г.) – доверявайте се на служителите, те ще ви помогнат без да се опитат да ви измамят или да ви подведат, както се очаква от нашата балканска нагласа.

Първите ни впечатления бяха от парижките предградия, покрай които минавахме с влака. Нищо особено. Също и навсякъде се виждаха графити, няма празно.

Слязохме от RER на Saint Michel-Notre Dame, сменихме за една спирка с линия 10 до Maubert Mutualité и пристигнахме в хотела – Marignan – в Quartier Latin (www.hotel-marignan.com).

В хотела тройната стая струваше 115 € със закуска, след доплащане за детето с допълнително легло набъбна до 130 €. Заключението ни е, че е ужасно скъпо за условията, които се предлагат там. Леглата са с размери 1,40/1,90 м двойното и 70/1,90 м единичното, което за хора с нашите габарити (аз съм 1,78, а Румен е 1,91) си е направо клаустрофобично. Стаята е стаичка, стълбите са тесни и стръмни и изглежда течеше някакъв паралелен ремонт в някои от стаите. Асансьор, естествено няма, но това е нормално за сградите в тази част на града. Там всеки квадратен сантиметър струва яки пари. Пиша тези сухи данни, защото докато подготвях нашето пътуване ми липсваше подобна информация от форумите за пътешествия.

Всичко обаче се компенсира с невероятно любезния персонал, много интересен интернационален състав. Рецепционистките са англичанка, босненка и американка, жената, която ни сервираше е сръбкиня, момчето за всичко е украинец и май само собствениците са французи, но на тях почти не им видяхме очите. И тези приказки, дето французите не обичали да говорят английски (всъщност не е така, може да не обичат, но го говорят и не ти показват, че им е неприятно, защото са любезни) в случая въобще отпаднаха, с тях даже си побъбрихме български, но и с французите се разбирахме чудесно. Тъй като нямахме намерение да се задържаме много в хотела лесно преглътнахме ниската класа. В края на краищата бяхме на топ-място

в самото сърце на Париж само на 2 минути от Notre Dame.

Notre Dame е прекрасна и отвън, и отвътре, а ние улучихме служба, та послушахме орган и проповед и беше впечатляващо! Минахме през пл. Saint Michel, през много екзотични улички в Латинския квартал до Люксембургската градина, където е много красиво.

Люксембургската градина – Париж, Франция

Там хората се разхождат, седят на едни метални столове, които ги местиш и подреждаш както си искаш, събират се на групички. Видяхме такава група младежи, които започнаха да пеят „честит рожден ден” и забелязахме, че си носят домашно приготвен кекс в тавичка, шампанско и пластмасови чаши. Освободени, нормални хора без предразсъдъци.