Archive for the 'Миланка' Category

сеп. 10 2009

Приключенията на една Миланка в Холандия

Днешният пътепис ще ни представи впечатленията на Мила от провинциалната Холандия. Приятно четене:

Всяко мое завръщане от Холандия е съпроводено с горещото обещание „Този път ще седна и ще запиша всичко„…не отнема много време обаче, преди доброто ми намерение да хукне към онова криво дърво,с жълтите плодове, където много мои помисли си организират другарска среща и обсъждат безславния си край. Нейсе, този път няма да е така. Ето ме, пиша.

Поучително четиво, от което в най — добрия случай ще придобиете хаотични впечатления за Холандия и нейните обитатели, ще научите защо е полезно да се купуват един номер по — големи обувки, какво представлява синдрома на хроничната непохватност, как да се държим ако изсипем блюдото в скута си по време на официална вечеря, какво значи да биеш спирачка докато караш кану и още куп предимно безполезни неща. Всичко изложено е плод на личните ми впечатления, разсъждения и пристрастия, поради което няма претенциите да е винаги обективно и мъдро.
Холандия, която познавам не е точно страната от туристическите брошури, предполагам не и тази, която виждат стотиците българи работещи по оранжерии, бензиностанции и къде ли не. Там отивам при приятели,холандци и обикновено по време на престоя си живея като част от семейството…е, почти.

Ден първи

Апелдорн (Apeldoorn)

Прескачам летищата, посрещането и вечерята в градината. След вечеря решаваме да караме колела в околността. Вече минава 9, но слънцето е високо и следващите дни ще свикна с това,че летните вечери всъщност са дни поне до 10.30 вечерта, а при ясно време могат да отнесат до 11.

Тръгваме с колелата да видим вятърната мелница в съседното селце Вейнем (Wenum). Чакат ни около 15 километра, мисъл, която не ме тревожи защото пътя е равен,а наоколо се нижат гледки излезли като от книжка с детски приказки. Ливади, по тях блажено полегнали кравички, други ливади с коне,трети с овчици, а между тях спретнати къщи със сламени покриви и градини пълни с цветя и подрязани храсти, красиви и подредени като за снимка в специализирано списание.