Категория: Другата Украйна

Киев 3

До Киев и назад (2): Киев, Одеса, Приднестровие, Молдова

Завръщаме се от пътуванена Иван до Украйна – миналия път стигнахме до предградията на Киев, днес от Киев ще тръгнем обратно през Одеса и Молдова. Приятно четене: Киев, Одеса, Приднестровие, Молдова част втора на До Киев и...

Украйна 1

До Киев и назад (1): През Румъния и Западна Украйна

Започваме едно пътуване из днешна Украйна, а Иван ще бъде наш водач. Приятно четене: През Румъния и Западна Украйна част първа на До Киев и назад Здравейте, любители на пътешествията! В средата на месец...

По крайбрежната алея на Ростов на Дон 26

С Опел до Средна Азия, 2015 (1): Румъния, Украйна до Сочи в Русия

Започваме още едно пътешествие с опела на Валентин. Този път целта ни е Средна Азия. В началото ще минем по северния бряг на Черно море – до Северен Кавказ в Русия. Приятно четене: С...

Украйна 11

До Финландия на Голф (1): Румъния и Украйна (Лвов)

Започваме отново пътепис за Източна Европа – този път ще бъдем голфаджии, крайната ни цел ще бъде Финландия, а наш водач – Иван. Тръгваме за Румъния, а първата ни спирка ще бъде в украинския...

Музей на българската култура, Украйна 2

Украйна на мотор,2013(12): През Румъния към дома

Днес завършваме обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса, посетихме Катакомбите на Одеса, разгледахме центъра на Одеса, отидохме...

Украйна на мотор, 2013 (11): Сбогом, Крим! 1

Украйна на мотор, 2013 (11): Сбогом, Крим!

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса, посетихме Катакомбите на Одеса,  разгледахме центъра на Одеса,  отидохме до Музея за восъчните фигури в...

Украйна на мотор, 2013 (5): Из Одеса: Музей на восъчните фигури Баба Ути и … руска баня 2

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса, посетихме Катакомбите на Одеса, а за последно разгледахме центъра на Одеса. Днес ще отидем...

Украйна на мотор, 2013 (4): Из центъра на Одеса

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса, а за последно посетихме Катакомбите на Одеса. Днес ще...

Украйна на мотор, 2013 (3): Катакомбите на Одеса

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса. Днес започваме разглеждането на Одеса, като първо ще посетим Катакомбите под града.

Украйна на мотор

част трета

Катакомбите на Одеса

Събудих се преди другите и реших да мръдна малко да поразгледам къде сме. Този ден беше предвиден за

обиколка в Одеса

като нощуваме два пъти в Дом Павловъй. Димата беше водил и други БГ мотористи да спят тук, както и Шидера при предишното му идване, та беше изпитана работа. Самият комплекс – много приятен, нелуксозен, но вътре със зеленинка, фонтанчета, нещо като импровизиран зоопарк и на самия бряг на морето:

Одеса, Украйна

Това са балконите на нашата стая:

Това е от вътрешната страна качваш се по стълбичките и си влизаш в стаята малко тип общежитие:

Вътрешността:

Нощувка в Одеса

Маймуна – Одеса, Украйна

Моторите:

Моторите – Одеса, Украйна

Каменни стъпки:

Нощувка в Одеса

Установих, че правят пирожки на място и закусихме много вкусно. Понагласихме се по дънки и обувки, без якета по къси фланелки и решихме, че

ще ходим да търсим ключаря

Димата беше пуснал по скайпа адреса и го зададохме на GPS-а. Оказа се, че е на 7 км от нас. Решихме да ходим с два мотора аз возя Наско, Шидера кара сам тъкмо да може да поснима в движение. И потеглихме:

Мотори в Одеса, Украйна

Преди да стигнем до ключаря спряхме на някаква бензиностанция квартална, на която имаше чейндж и сменихме малко евро в гривни.
Ключаряt се оказа в някакъв квартал с някакви високи блокове тип Люлин-сити, но с доста разбити вътрешно квартални улици. Стигнахме до адреса според GPS-а,

но ключар нямаше

Викам брех само високи блокове и някакъв супермаркет. Питах някакви хора за ключар – казаха: в супера. Влизам, в супера – има ключарско ателие, доста добре заредено изглеждаше и много варианти за автоключове имаше – викам, правилно ни е упътил Димата. Да, ма егати работното време от 12:00 до 19:00 ч. през седмицата и събота от 10:00 до 16:00 ч. – лудница направо, гледам часовника 11:20 ч.

Викам си и без това имаме само ден за Одеса не може 40 мин да висим да го чакаме. Излязох при спътниците ми да се разберем какво правим. Шидера беше говорил за някакви Катакомби под Одеса които били много интересни, но са на 20 км от Одеса някъде. Решихме да ги посетим и да се върнем после при ключаря. Потеглихме на там, оказаха се от другата страна на околовръстното:

Моторите – Одеса, Украйна

Това е околовръстното което минаваше покрай някакви езера червени на цвят доста интересно:

Към Катакомбите на Одеса, Украйна

Към Катакомбите

Карайки по GPS-а се забихме в ето това, което определено не бяха катакомбите:

Това НЕ са катакомбите

Шидера пита някакви хора накъде са и се оказа, че е трябвало малко преди това да свием. Върнахме се малко на зад по околовръстното и хоп –

на Катакомбите

Катакомбите на Одеса, Украйна

Катакомбите на Одеса

Напазарихме си малко сувенири и пътеводител и зачакахме екскурзовода:

Тук е входа:

Катакомбите на Одеса, Украйна

Питахме за билети – казаха ни вътре – ОК. Оказахме се ние и едно семейство с дете – малка група, което беше добре. Дойде екскурзовода и ни помъкна на вътре:

Почна да разказва много интересни неща, като например как били на 3 етажа и 3000 км дълги със 1000 изхода в целия град. Разбира се ние за около 45 мин щяхме да видим една малка част но при желание може да се организира по голяма екскурзия и да се види повече от катакомбите. Вътре са живели хора по време на войната и си е като малък град с тесни тунели.

Това на пример е кухнята:

Това е спалнята:

Стрелбище:

Пералня:

Гладачно:

Рисунки как са се задявали момчетата с момичетата, като ги заливат с вода:

Стълбата към изхода и музея:

Дворът на музея:

Ако имате интерес всички снимки от катакомбите можете да видите тук:

Очаквайте продължението

Автор: Антон Конакчиев

Други разкази свързани с – на картата:

Другата Украйна

Украйна на мотор, 2013 (2): От Болград до Одеса

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, ад нес ще я прекосим , ще влезем в Украйна и през Болград ще стигнем до Одеса.

Украйна на мотор

От Болград до Одеса

Поехме към следващата граница която беше в близост до Болград около 40 км се кара през Молдова до там като пътя е в задоволително лошо състояние тъкмо вдигнеш 80 – 100 км/ч и се налага да свалиш до 40 км/ч щото изкачат огромни дупки пред теб но реално ако се кара внимателно не е проблем с мотор, виж с кола щеше да е по драматично положението:

Молдова на моторМолдова на мотор

В Молдова спретнати хубави къщички:

Къща, Молдова

Спряхме в едно малко градче да щракнем някоя друга снимка:

Молдова

Потеглихме към границата и по пътя застигнахме един Днепър с кош. На мотора двама младежи и между тях едно по малко момиченце, в коша някакви винкели стърчат на зад. Разбира се, за каски и екипировка не може да става дума. На един завой, като го вдигна този кош във въздуха, викам – край захлупи ги, хаха, но не изглеждаха много притеснени от ситуацията – явно е нормално така:

На мотор през Молдова

Стигнахме

границата Молдова – Украйна при Болград:

границата Молдова - Украйна при Болград

По тези граници нито има нещо написано, нито някой ти казва какво да правиш – има някаква бариера, седиш и чакаш някой нещо да ти викне или да вдигнат бариерата.

Шидера и Наско решиха да го дават по лежерно:

На мотор през Украйна

По едно време идва едно БМВ кола със Софийска регистрация (в Молдова, Украйна и Румъния много карат коли със БГ регистрация –  казват, че било по-евтино така) и слизат две млади момчета молдовци. Питат ме що не влизаме и аз им казвам ми бариерата е пусната. Онези казаха –  ма не чакайте минавайте, нещо се размахаха и вдигнаха бариерата.

Влезнахме на границата. Пак някакво чакане взеха ни паспортите нещо гледат правят върнаха ни ги и казват влизайте на гишето – там обаче никой не ти казва какво да правиш, но явно нещо се плащаше такса някаква, че минаваш тяхната граница и платихме по около 3 – 4 лв на човек с мотор.

После се придвижихме до украинската част на границата. Тук започнаха проверки пак багажа, бърка митничаря под пластмасите на яйцето (за немотористите:  яйцето е предния спойлер с фаровете) да търси тайници – голям смях – да не прекарвам наркотици с мотора. Сверка на номера на рама, ма не иска да гледа табелката с VIN номера, която е на видно място – ми където е набит номера на рамата, а той е заврян на рамката, където се хваща тройника на вилката и голямо гъзурчене падна. Както и да е – за около 40 мин минахме и тази граница.

Украйна

Покарахме малко до Болград вече прегладнели беше около 15:00 ч. Стигнахме

Болград

и затърсихме Банкомат за да може да се сдобием с Гривни с които да си платим обяда. Йок, няма. Стигнахме някаква автогара:

Болград, Украйна

Да, ма няма банкомат. Влизам в една аптека и питам на руско- български къде има банкомат хаха. Руският ми е много зле. В Болград е пълно с бесарабски българи и би трябвало да говорят български, но, уви„ не срещнахме такива. Момичето в аптеката ми каза: „говори на български, разбирам те, ма не мога да го говоря“.

Обясни ми тя наляво за банкомат, ходя аз наляво – няма. Връщам се, гледам маха ми от прозореца – другото ляво!  Хаха, е явно навсякъде бъркат ляво и дясно. Запалихме моторите и хоп – ПриватБанк:

Изтеглих пари, през това време Шидера беше говорил с някакви хора, които му бяха казали къде има за хапване и се настанихме в една кръчма:

Болград, Украйна

Имаше безплатен Wi-Fi ,както почти на всякъде в Украйна – голям кеф, успяхме да се обадим до БГ. Шидера се свърза по скайпа с едно момче което е моторист и живее в Одеса и щеше да ни съдейства да ни настани в хотел казва се Дима. Разбраха се с Димата, че като сме на 100 км от Одеса, ще му клипнем да ни чака на входа на кръговото.

Загубихме около час в кръчмата и трябваше да тръгваме – доста път ни чакаше с неясно качество.

Болград, Одеска, Украйна

Потеглихме от Болград към Одеса

пътя доста лош върнах се 20 години на зад както беше в БГ. Целия на кръпки на места не закърпен има дупки но в сравнение с този в Молдова направо песен. Първоначално карах по-плахо, но в последствие карахме с около 100 – 120 км/ч, което се оказа неголям проблем – на места намаляш, като видиш проблем, после пак ускоряваш. Пътува се некомфортно, доста друса, но пък не е и някаква най- страшна драма.

Около 40 км след Болград се включихме на Е87, който се води главния път. Пак в същото състояние – некомфортно, но се свиква и, ако си с мотор с по-меко окачване, не е проблем да се кара 100 – 120 км/ч.

Веднага ми направи впечатление в Украйна какъв ред и дисциплина има. Водачите винаги ти правят път да минеш, почти няма състезатели да те изпреварват като спрял или да се ръгат. Навсякъде ни се радват, подсвиркват от коли и камиони, ако има полиция –присветват с фаровете. Културна работа.

Подрусахме се и някъде на около 90 км преди Одеса спряхме в едно крайпътно заведение да пием по нещо и да клипнем на Димата:

На мотор през Украйна

Пътя нищо драматично освен, че е малко скучен щото е само направо:

На мотор през УкрайнаНа мотор през Украйна

Ето какво предлагаха в заведението:

Ресторант, Украйна

Продължихме към Одеса – ставаше късно. Минавахме през разни села и в едното село едно момиченце носеше едно момченце на гръб покрай пътя и ни махаха радостни:

Деца, Украйна

Селцата са им китни и спретнати – въпреки че са бедни, хората изглеждат щастливи и не ламтят за пари, поддържат си колкото могат къщичките и всичко е наред:

Село, Украйна

Спряхме да зареждаме

и съм свикнал: зареждам и плащам – да, ама – не! За да ти пуснат пистолета да зарежда, отиваш на касата – или оставяш кредитна карта в залог, или пари кеш. Аз лично оставях пари в кеш зареждам до горе и отивам да си взема рестото. Бензинът не е лош – не мога да кажа, че е и хубав, но нямаше проблеми с моторите с него, цена около 2 лв за литър А95.

Беше вече почнало да се свечерява:

Река, Украйна

На мотор през УкрайнаНа мотор през Украйна

На мотор през УкрайнаЦърква, Украйна

Пристигнахме към 20:00 ч на кръговото на входа на

Одеса

но Димата го нямаше:

Одеса, Украйна

Шидера почна да рови по телефона и се оказа, че е клипнал на друг номер B) – голям смях. Звънна на Димата и той беше учуден, защо не сме му клипнали и каза: „идвам до 20 мин.“

Зачакахме. Вече беше почнало да става тъмно:

Дойде по едно време и на бързо се разбрахме за хотел къде какво и решихме Дом Павловъйх.

Беше се вече стъмнило и подкарахме към Одеса, което са си около 20 км. Димата пере на пред с БМВ-то, ние – по него. Да, ама кара като луд 120 км/ч между колите – направо не знам къде съм. Нищо не се вижда – тъмница някакви, трамвайни релси пресичахме, гледах често бордюри близко до предната ми гума. Ужас. Само гледам стопа на Димата и задната му гума къде минава – поне си знае пътя и гледах моята предна да стъпва, където стъпва неговата задна. Като на електронна игра беше – луда работа, хаха.

Стигнахме до хотела. Имаше два варианта на стаи със удобства и без удобства, тоест единия вариант: стая за 3-ма с баня и тоалетна срещу 80 лв на вечер или стая с обща баня и тоалетна, но пък с мивка на балкона срещу 40 лв за 3-мата на вечер.

Избрахме по-евтиния вариант и не сбъркахме: прилична стая с телевизор и хладилник, едно двойно легло и едно единично и баните и тоалетните – също прилични. Като казвам „прилични“ – не са, както си ги представят повечето хора, но – чисти нелуксозни, за някой биха били мизерни, но според мене за преспиване бяха идеални:

Хотел в Одеса, Украйна

Моторите ги паркирахме в охраняем двор няма никакви проблеми имаше много мотори:

Одеса, Украйна

Разтоварихме част от багажа и, докато се къпехме с Наско, Шидера и Димата отидоха да напазаруват нещо за хапване. Bеше вече около 22:00 ч станало.

Не щеш ли обаче – гледам си ключовете от мотора и ключа за топ касата, който е различен от тези за страничните куфари, се оказа счупен. Брех.

Слизам аз, гледам парчето останало в ключалката на куфара. Върнаха се Димата и Шидера викам „Дима, ключа – капут хаха“ и му показвам ключа Димата съвсем спокоен казва „поправимо – няма проблеми – утре ще ви пратя адреса на ключар, който е близко до вас и ще го оправите“. Викам си – добре :B

Другия вариант – да разбивам хаха–  и си носех резервни ластици за всеки случай, с които, ако се наложи, щях да вържа куфара да не се отваря, но реших да изчакам да видим ключаря, какво ще направи.

Седнахме да хапнем в дворчето на комплекса и после по креватите:

На мотор през Украйна

Бяхме карали 13 часа от Варна до кръговото на Одеса и вече бяхме доста изморени.