Archive for the 'Илия Базлянков' Category

сеп. 24 2009

Австралия(2): До Сидни и назад

Продължаваме със съветите за пътуване до Австралия на Илия. В началото видяхме как можем да стигнем до Австралия, а днес ще продължим със съветите, идеите и разказа за Сидни — най-големия град на Австралия. Приятно четене:

Австралия

До Сидни и назад

Преди да продължа с пътеписа, ще напиша няколко думи за Сидни.

Сидни привлича хора от цял свят — близо една трета от населението му е родено извън него. Населението е около 4 милиона и половина, а на цяла Австралия — 20 милиона души. За сравнение, дори в Румъния е повече.

Кога да отидем до Сидни?

• През лятото (декември до януари) — температурите са между 26 и 40 градуса, и ако обичате топлото време и плажа — отидете тогава. Разбира се, през този период ценита на самолетните билети са най-високи. Имайте едно наум, че слънцето там е доста по-силно, и си носете защитен крем.

• През зимата (юни до август) — не е хладно, и за мен беше най-идеалното време. Температурите сутрин бяха 8—10 градуса, вечерта стигаха и до 20. Два от 13 дни валя.

• През есента (март до май) и през пролетта (септември до ноември) — като цяло времето е добро, по-спокойно е от лятото и също е добре за посещения.

Придвижване от летището до Сидни

Както написах в края на част 1, след като пристигнах в Сидни, взех такси до центъра за около 55 долара (62 лева). Необходимо е да платите таксата за вход на летището (около 3 долара) и ако желаете, такса за платени магистрали. (8 долара до центъра). Можете да помолите шофьора да мине по обиколен път, за да не плащате такса за магистралата.

Другият вариант за придвижване до центъра е да ползвате влаковете AirportLink (http://www.airportlink.com.au/), които са част от градската система. До централната част на Сидни ще ви струва около 15 долара, но можете от летището да си вземете билет до всички гари на градската железница. Понякога тези влакове са пълни, защото по пътя се качват и хора от крайни гари.

Вземете си карта на Сидни, за да се ориентирате по-лесно. С градския влак можете да стигнете до всяка точка на града, а центъра може да се обходи в едната посока за около 30 минути (от централната гара до операта).

Можете да стигнете до центъра и с автобус, но не съм си правил труда да го разуча, защото се движат много бавно в задръстванията.

Градски транспорт в Сидни

В Сидни има няколко основни вида транспорт, но не ми се е налагало да ползвам повечето от тях.

Хотелът ми и срещите бяха в централната част и ползвах единствено монорелсовата железница за придвижване. Това „влакче“ (http://www.metrotransport.com.au/index.php/monorail/monorail-home.html) обикаля в кръг за 15 минути и има спирки на ключови места.

Единственият му недостатък беше, че върви само в едната посока и ако си изморен и искаш да се върнеш до предната спирка с него, трябва да обиколиш останалите спирки. Карта за деня струва 10 долара.

Вторият транспорт, които използвах бе градският влак, който играе ролята на метро — в центъра върви под земята, а в крайните квартали излиза над земята. Билет за единично пътуване струваше около 3 долара.

Няколко съвета — купете билет като кажете до коя гара отивате; следете посоката, в която вървите; след като си купите билета и минете през бариерите с него го запазете, защото няма да можете да излезете! На изхода пуснете пак билета и бариерите ще ви пуснат — в 90% от случаите машината задържа билета и ви освобождава от отговорността да търсите кошче. 🙂

авг. 27 2009

Австралия (1)

Започваме днес с един пътепис, който се надявам да продължи дълго. Иван разказва за едно скорошно пътуване до Австралия. Днешната първа част представлява по-скоро съвети за пъруването до там: визи, самолети и т. н. Приятно четене:

Австралия

Съвети за пътуване до Австралия

Виза за Австралия

Като граждани на Европейския съюз получихме привилегията да пътуваме до Австралия без визи, използвайки т. нар. „eVisitor“ или по-лесно казано, разрешение за влизане. Молбата се попълва по Интернет и разрешението се получава в повечето случаи на електронната ви поща почти веднага. Въпреки това, е добре да изпратите молбата поне 2 седмици преди пътуването ви, за да може да имате време, ако има нужда да ви зададат допълнителни въпроси. Адресът за кандидатстване е http://www.immi.gov.au/e_visa/evisitor.htm

Трябва да се има предвид, че в паспорта ви няма да се отбелязва, че имате разрешение за влизане в Австралия, а всичко е електронно свързано с номера му. Ако се наложи да смените паспорта си, трябва да изпратите новия му номер на австралийските власти.