Archive for the 'Славейка Велева' Category

сеп. 30 2014

Тюлените по българското Черноморие

Малко летни зарисовки от Славейка. Не четете по време на ядене 🙂 Приятно четене: Тюлените по българското Черноморие Дебели хора. Навсякъде. Лежат морно на сянка или припичат своите телеса на слънчевата жарава. Въртят се във всички посоки сами, ненабучени на шиш. По своя воля, като от време на време влизат в морето, за да […]

май 10 2010

В Тунис на почивка(2): Картаген и Сиди Бу Саид

Днес, след кратка почивка, продължаваме с разказа на Славейка за Тунис.
Преди да продължим обаче дължа едно обяснение на всички читатели на сайта, ползващи четци, особено този на блог-агрегатора на blogosfera.dnevnik.bg. Преди седмица-две пуснах първа част на разказ до Англия, който не отговаря на политиката на агрегатора, за което получих като редактор на нашия сайт и съответното предупреждение от администратор на Блогосферата. Т.к. моя милост е възпитан човек, то се съобразявам със забележката и за известно време, когато публикувам разказ, който може да съдържа политически некоректен език, то към блогосферата и другите четци, няма да бъде изпращана извадка от разказа. Самият политически некорекетен разказ ще можете да четете директно на нашия сайт. Това ще продължи дотогава, докато намеря техническо решение и да измисля две емисии – една пълна и една политически коректна.

Поздравявам всички (и про, и анти позициите) коментирали разказа за Англия за куража им да отстояват позициите си, добре сте дошли! Нуждаем се от тази дискусия. Темата е благодатна и аз имам специално отношение към нея, но ще я изразя на подходящо място и едва ли ще ви занимавам с нея на страниците на нашия сайт, защото ще излезе, че сам си коментирам собствения сайт ;-).

А сега продължаваме към Тунис, но не си мислете, че там не мирише 😉

Започнахме с Ясмин Хамамет, а сега ще тръгнем към Картаген и Сиди Бу Саид. Приятно четене:

В Тунис на почивка

част втора:

Картаген и Сиди Бу Саид

Когато решавахме избора ни за екскурзия в Тунис, тя беше съобразена с това, дали сме отишли да почиваме или да поемем например в няколко дневна екскурзия в пустинята Сахара. Изборът ми беше Тунис- Картаген- Сиди Бу Саид. Сахара я оставихме за следващият път, когато ще имаме повече дни на разположение.

Тунис-Картаген-Сиди Бу Саид

започва от столицата на Тунис – град Тунис.Самият град е изпълнен с живот с изключително натоварен трафик. Скоростта на движение се спазва от всички, като на всякъде се срещат пъплещи автомобили, „шофиращи модерни жени” , а шофьорът на автобуса пее автентични песни през целият път. Задръстванията са навсякъде без това да прави впечатление на никого. На трамваите казват „метро”. Докато пътувахме към гр.Тунис, гида сподели с нас, че в държавата им ще бъде ситуиран новият Дубай и сега се подготвят за това.

Тунис

Самата столица Тунис е изпълнена с живот.

Като самият Тунис е опасан с не дотам привлекателни квартали. Направо са си истински гета и те разтъсват.

апр. 29 2010

В Тунис на почивка(1): Ясмин Хамамет

Днес отново ще подхване пътя към Северна Африка. Славейка ще ни разкаже за почивката си и впечатленията си от Тунис. Приятно четене:

В Тунис на почивка

част първа:

Хамамет и Ясмин Хамамет

Когато тръгнеш на път, попътният вятър ще бъде твой приятел, само ако знаеш на къде си се запътил, какво търсиш и какво би желал да откриеш !

Имам толкова много да напиша, а просто не знам от къде да започна! Дали не е твърде рано да напиша тунизийското ни пътуване или просто да се поддам на емоциите, пък каквото стане! Ще видим!

Няма нищо по –хубаво от лошото време – да, за Емил Боев е така, но за нас? Добре, че се редуваха и слънчеви и дъждовни дни, а за 25 жертви на „наводненията” в Сахара – не съвсем

Но нека да започна от начало!

Африка е един от континентите,

който не съм посещавала до сега, но пък с голямо удоволствие избирах почивката ни миналата година. Падна едно велико търсене на подходящата агенция, подходящият хотел и разбира се най-подходящото време за почивка в Тунис. И понеже съм твърде капризна и си го признавам съвсем искрено, съм преровила почти всяка обява и съм изчела ужасно много мнения за всички тунизийски курорти, препоръчани хотели и най-вече „най-подходящия” сезон. Спрях се за началото на септември със средна темепература 25-28 градуса. Просто обещаваше да бъде идеално, но пък дори и в приказките идеалните неща са само на повърхността на излъскано от старост огледало, а самото докосване може просто да потъне в прах…отклоних се разбира се, но пък това си е абсолютно типично за мен и ще бъде постоянно.

За първи път пътувахме с Алфатур (тук Стойчо отново ще ми се кара*) а и не бях убедена, че това е най-добрият избор, но пък просто хотела , който бях избрала се предлагаше от тях на най-добра цена, а и отстъпките, който ползваме при тях покриват изцяло летищните такси. Така че изборът беше ясен! Агенцията – ясна, хотелът – Iberostar Averroes! Време е да полетим! Тунис е отдавна мечтана дестинация за мен, а съпруга ми обожава средиземноморският тип архитектура и почивката беше особено желана.

Тунис

Тунис е държава в Северна Африка и има широк излаз на Средиземно море, като бреговата му ивица е с дължина 1250 км. Граничи с Алжир на запад, а с Либия на юг и изток. Тя е населена предимно с араби, които са основната етническа група, заселила Тунис при арабското нашествие в ранното средновековие.Освен с тях в населението има е берберски етнос, който живее главно в планинските райони на Тунис, както и доста евреи! Част от Атласките планини са на изток, а южен Тунис навлиза в пустинята Сахара! Тунис е президентска република и първият и президент е Хабиб Бургиба. Той сваля монархията, премахва полигамията и дава равни права на жените. Те имат право на образование, работа, и специални права при развод. Официалните езици в Тунис са арабски и френски. Образованието в държавата е безплатно, като разбира се има и частни лицеи и университети. Здравеопазването е също като у нас — има държавно и частно, като разликата в цените е доста голяма.

Запазени традиции:

изборът на жена от родителите на мъжа. Според традицията няма как да се случи брак между мъж и жена от различни социални прослойки, а по закон никой няма право да спира автомобил, ако зад волана е жена. Дори полицията! Все още има забулени жени, но в предвид новооткрития феминизъм те се срещат не толкова често или пък просто не излизат от вкъщи.

Валута на Тунис:

Местната парична единица е тунизийски динар. Пари могат да се обменят във всеки хотел, а също и във всяко чейндж бюро или банка, като няма разлика в курсовете. При всяка обмяна е добре да се вземе касовата разписка, в случай, че при напускане на Тунис останат непохарчени пари, защото не могат да се изнасят извън държавата!Но пък такъв вариант няма, обикновено всичко, което обмените ще е за да си закупите сувенири.

Малка тайна: Като всяка арабска държава, бакшишът е е по подразбиране. Бакшишите варират от половин динар до 5 ако сте много доволни, а те приемат с по-широка усмивка еврото. Като при трансферите от и до летище дори и да са включени в цената е необходимо да се остави бакшиш поне от 1 динар.

Комуникации:

Мобилтел има сключено роуминг споразумение с два тунизийски оператора „Tunisiana” и „Tunisie Telecom”, като препоръчителен е вторият оператор, за да ползвате роуминг на по-ниска цена. Покрието е добро на всякъде. Без връзка с родината няма да останете.

Моят първи, неподлежащ на дискусия и естествен избор беше

Хамамет

Хамамет, Тунис

Хамамет е един от най-живописните курорти в Тунис, където всичко е потънало в зеленина, а Хаммамет в превод означава „място за къпане“. Южно от него е разположен

Ясмин Хамамет най-луксозният курорт

на държавата с построени или строящите се 4* и 5 * хотели

Ясмин Хамамет, Тунис

А една от най-важните забележителностите на града е

средновековната Медина,

която е запазила своята автентичонст и по малките криволичещи калдъръмени уличка се продават типични тунизийски сувенири, ароматни подправки, красиви шалове и пъстроцветни роби.

авг. 07 2009

На Златните пясъци и Чифлика

Август не е за работа, пък и петък е — нали знаете, че който работи в петък следобед…;-) По този повод ще отморим малко в България. Приятно четене:

На Златните пясъци и Чифлика

Обожавам да пътувам… къде ли не — като виден представител на близнаците, промяната, новостите и самата мисъл, че има нещо „различно“ ме зареждат с такава емоция, че ми идва да полетя. Но винаги една мисъл ме сваля на земята"… щастието го намирам в пътя си към него."Е и затова не съм полетяла до сега! Както и да е идеята отново почивка в чужбина се роди, когато се прибрахме от така нареченото летуване миналата година.

Започна така: идеята ни беше тази година да направим летуване, така както като малки деца с родителите си ходехме на дълга почивка- първо минавахме през морския бряг, а след това на планина.