Archive for the 'Славейка Велева' Category

сеп. 30 2014

Тюлените по българското Черноморие

Малко летни зарисовки от Славейка. Не четете по време на ядене 🙂 Приятно четене: Тюлените по българското Черноморие Дебели хора. Навсякъде. Лежат морно на сянка или припичат своите телеса на слънчевата жарава. Въртят се във всички посоки сами, ненабучени на шиш. По своя воля, като от време на време влизат в морето, за да […]

май 10 2010

В Тунис на почивка(2): Картаген и Сиди Бу Саид

Днес, след кратка почивка, продължаваме с разказа на Славейка за Тунис.
Преди да продължим обаче дължа едно обяснение на всички читатели на сайта, ползващи четци, особено този на блог-агрегатора на blogosfera.dnevnik.bg. Преди седмица-две пуснах първа част на разказ до Англия, който не отговаря на политиката на агрегатора, за което получих като редактор на нашия сайт и съответното предупреждение от администратор на Блогосферата. Т.к. моя милост е възпитан човек, то се съобразявам със забележката и за известно време, когато публикувам разказ, който може да съдържа политически некоректен език, то към блогосферата и другите четци, няма да бъде изпращана извадка от разказа. Самият политически некорекетен разказ ще можете да четете директно на нашия сайт. Това ще продължи дотогава, докато намеря техническо решение и да измисля две емисии – една пълна и една политически коректна.

Поздравявам всички (и про, и анти позициите) коментирали разказа за Англия за куража им да отстояват позициите си, добре сте дошли! Нуждаем се от тази дискусия. Темата е благодатна и аз имам специално отношение към нея, но ще я изразя на подходящо място и едва ли ще ви занимавам с нея на страниците на нашия сайт, защото ще излезе, че сам си коментирам собствения сайт ;-).

А сега продължаваме към Тунис, но не си мислете, че там не мирише 😉

Започнахме с Ясмин Хамамет, а сега ще тръгнем към Картаген и Сиди Бу Саид. Приятно четене:

В Тунис на почивка

част втора:

Картаген и Сиди Бу Саид

Когато решавахме избора ни за екскурзия в Тунис, тя беше съобразена с това, дали сме отишли да почиваме или да поемем например в няколко дневна екскурзия в пустинята Сахара. Изборът ми беше Тунис- Картаген- Сиди Бу Саид. Сахара я оставихме за следващият път, когато ще имаме повече дни на разположение.

Тунис-Картаген-Сиди Бу Саид

започва от столицата на Тунис – град Тунис.Самият град е изпълнен с живот с изключително натоварен трафик. Скоростта на движение се спазва от всички, като на всякъде се срещат пъплещи автомобили, „шофиращи модерни жени” , а шофьорът на автобуса пее автентични песни през целият път. Задръстванията са навсякъде без това да прави впечатление на никого. На трамваите казват „метро”. Докато пътувахме към гр.Тунис, гида сподели с нас, че в държавата им ще бъде ситуиран новият Дубай и сега се подготвят за това.

Тунис

Самата столица Тунис е изпълнена с живот.

Като самият Тунис е опасан с не дотам привлекателни квартали. Направо са си истински гета и те разтъсват.