Archive for the 'Малайзия' Category

май 14 2010

Пулао Лангкави в Андаманско море (Андамански острови)

Днес, мили деца, ще отидем на място, за което досега съм чел само при Артур Конан Дойл 🙂 Помните ли „Знакът на четиримата“? Помните ли къде започва предисторията? Елементарно, Уотсън! На Андаманските острови в Индийския океан 🙂 Днес ще видим какво е станало с това зловещо и непознато в историята с Шерлок Холмс място. Приятно четене:

С маймунката се гледаме право в очите. Разликата е, че тя не трепва и не мига, а аз й се усмихвм и едва се сдържам да не я погаля, толкова е близо до мен и е толкова сладка с гладката си мека козинка и с перчемчето, което стърчи на главата й. Обаче не посягам, следвайки инструкциите на управата на хотела да не влизам в контакт с маймуните, защото са опасни и могат да ме наранят. Изведнъж обаче тя се стрелва към масичката до шезлонга ми , грабва моята закуска – крушата – и най—нахално сяда на перилото до мен и започва да яде. Първи ден ми е все пак и се уча да свикна с фауната на острова, се успокоявам мислено. А защо съм на басеина, а не на прекрасния плаж със златен пясък край морето, ще попитате. Ами защото ме посрещнаха две огромни предупредителни табели,че медузите са гигантски и опасни и трябва много да се внимава. Бррр! Това, че на пясъка се припичаха две игуани, не ме развълнува особено, но определено предпочетох басейна пред медузите като полилеи.

Андамански острови

А островът е

Пулао Лангкави, насред Андаманско море

в Индийския океан и се води територия на Малайзия (на 30 км), но всъщност е по-близо до Тайланд.

Когато го чух за първи път, ми звучеше като наименование на сладкиш, не знам защо. Справката в нета показа, че дестинацията е много популярна в Европа, но у нас все още се предлага плахо. Само че аз вече си бях харесала този „сладкиш” , бързах да го опитам и ето ме в самолета за 9-часовия полет до моя Лангкави.

юли 23 2009

Куала Лумпур и обратно в Банкок (4 част на South East Asia или до там и обратно)

Днес продължаваме с пътеписа на C200 за Югоизточна Азия. Бяхме с него в Хонконг, и Банкок, Тайланд да чака рецепционистката да го събуди , за последно минахме с него през Сингапур и Куала Лумпур. Днес ще продължим с обикалянето из Куала Лумпур и ще се върнем отново в Банкок, но не за да гледаме дворци, а – други работи;-). Приятно четене: South East […]

юли 16 2009

South East Asia или до там и обратно (3): Сингапур и Малайзия

Днес продължаваме с пътеписа на C200 за Югоизточна Азия. Бяхме с него в Хонконг, а за последно го оставихме в Банкок, Тайланд да чака рецепционистката да го събуди за днешния му полет към Сингапур (детската мечта на и редакцията — бел. Ст.). Дали ще го събуди — ще разберем след малко. Приятно четене:

South East Asia или до там и обратно

част трета

Сингапур и Малайзия

Към Сингапур

Посред нощите се раззвъняха ония ми ти телефони и наскачахме по тревога. Рецепционистката разбира се ни забрави. Събрахме малко партакеши в по една раница, натъпкахме се четиримата глупаци в едно такси и отпрашихме към летището. Поради непознаване на онлайн-системата за разплащане въобще и на нискобюджетните компании в частност през цялото време ни терзаеше едно усещане, че залудо обикаляме, зер нямахме хартиени билети. Само един email, разпечатан на хвърчащ лист с имената ни и някакви кодове. Само аз и К. вярвахме в модерната технология. На летището обаче всичко мина като по ноти. Връчихме на момичетата от Air Asia паспортите и хартията, разпечатаха ни билети на място и понеже бяхме последните за полета, дръпнаха мрежовия кабел на лаптопа, събраха си хартиите и освободиха офиса, т. е. гишето. После разбрах, че тези компании наемат гишета на час с цел икономия. И друго черно предчувствие не се сбъдна — ние си мислехме, че ще ни возят с нещо като АН-24 или биплана на Индиана Джоунс, а то се оказа Airbus 320, хем седалките бяха по-комфорни и широки от икономия-класата на Air Emirates. Манджи раздаваха срещу заплащане и другите пътници — индуси, китайци, тайландци и монаси с оранжеви одежди като в манастира Шао Лин, явно врели и кипели в евтинджос-сектора си наизвадиха отнапред приготвени кутийки и пръчици и захванаха да махат студен ориз. Ние като новобранци стояхме гладни. След 2 часа полет кацнахме на Changi Airport в Сингапур, обаче поради часовата разлика там вече беше 10—11 сутринта.

На митническите декларации, които попълнихме с главни червени букви пишеше DEATH PENALTY FOR DRUGS!, да не кажем после, че не са ни казали. Смъртното наказание не зависи от количеството наркотици, с които те хващат — и за 100 кила хероин и за 1 цигара марихуана е все тая. Чухме за сина на някакъв африкански вожд, студент-турист, който бил заловен с няколко цигари марихуана на летището. Че го осъдили на смърт — осъдили го. Половината африкански държави прекратили дипломатически и икономически отношения със Сингапур, обаче ония пак изпълнили присъдата. Не зная дали е вярно, обаче е показателно. Точно по това време бяха гепили някакъв бразилски състезател по безмоторно летене, който пренасял дрога в тръбите на делтапланера си, пишеше го из местната преса. Продължението е ясно — бърз процес и смъртна присъда.

Умувахме как да се придвижим и накрая наехме един ван с шофьор, той и екскурзовод, та оползотворихме пътя с кратка лекция по сингапурските забележителности.

За съжаление късно се усетих, че се намираме точно до известния от романа „Цар Плъх“ на Джеймс Клавел затвор Чанги. Там имало музей на военнопленническия лагер от Втората световна война. Както и да е, по-късно прочетох, че стария лагер е разрушен и сега има само снимки и артефакти от онова време.

След като се дивяхме на градинките с цветя по средата на магистралата в продължение на 20—30 минути, пристигнахме в центъра на града.

Сингапур е остров с близо 5 млн. жители

и в уикито пише, че е втората най-гъсто населена самостоятелна държава в света след Монако. Също пише че Хонконг и Макао като част от Китай не се броят в класацията, иначе биха били съответно втори и трети.

юли 18 2007

Из Югоизточна Азия (8): Из Куала Лумпур

Продължаваме пътуване на Бале из Югоизточна Азия – днес ще обикаляме из Куала Лумпур. Приятно четене: Из Куала Лумпур Малайзия част осма на Из Югоизточна Азия Осма част от приключенията на Бале из Югоизточна Азия (предишната седма част е тук>>>, а началото – ето тук>>>) Следващата сутрин телефоните се разпищяха рано, за да ходим на […]