Archive for the 'ГДР' Category

мар. 27 2015

Вартбург

Продължаваме пътуването из бившото ГДР с Цветан – миналия път ходихме до музея на Карл Май, а днес сме в замъка Вартбург. Приятно четене: Замъкът Вартбург в ГДР без грижи Schloss Wartburg/Замъкът Вартбург Замъкът Вартбург го открихме над зелените върхове на Тюрингската гора до град Aйзенах на адреса: Auf der Wartburg 1, 99817 Eisenach Какъв […]

мар. 20 2015

При Винету в ГДР без грижи

Отдавна не бяхме публикували спомени от несъществуващи държави или невъзможно за повтаряне пътешествия – днес Цветан ще ни разкаже за една негова ученическа екскурзия до несъществуващата днес Германска демократична република. Т.к. в разказа са използвани термини и понятия, които родените след 1989 просто няма откъде да знаят, си позволих да добавя доста пространни допълнителни обяснения, […]

Дек. 14 2007

Моето първо пътуване: До ГДР* през Белград, 1972г

До ГДР* през Белград или защо еротичните списания трябва да се продават свободно;-) Август, 1972 година. Двадесетина ученици, завършили подготвителен и осми клас от Немската езикова гимназия-Хасково, заминаваме за ГДР. Връщане на визитата на германчетата от Илзенбург, с които бяхме на лагер в Равда през юли. Ще пътуваме с влака през Югославия — блян на много българи тогава — „витрина на Запада“. По-късно този маршрут не се препоръчваше в полза на по-дългия, но по-правилен през Румъния. Влакът тръгва […]