Archive for the 'Уругвай' Category

май 03 2016

До края на света и обратно, през Магелановия проток

Днес Руми ще ни води на круиз през Магелановия проток – приятно четене: През Магелановия проток – до края на света и обратно круиз 27 януари – 14 февруари 2016, с кораба „Norwegian Sun“ 27-30 януари 2016, Буенос Айрес – градът на добрите ветрове 27 януари. Пристигам в Буенос Айрес с полет на Air Canada през […]

юни 25 2012

Монтевидео, Уругвай

Нали „знаете“, че (северо)американците са мноооого зле с географията, не знаят къде е България, когато в Югославия имаше война спират да ходтя в Германия, защото има война наблизо и т.н. и т.н.? 🙂

Днес Мария ще но води до Уругвай и по-точно до столицата Монтевидео. Пожелавам ви приятно четене и очаквам от вас, без да гледате картата, да отговорите на въпроса: на коя граница може да започне една сухопътна война между Уругвай и … Парагвай? 😀

една малка Европа в Америка

Пристъпвам бавно под леката жега, която в средата на февруари ми се струва необяснимо дразнеща. По булеварда има доста малко движение, а е вече 10 ч. сутринта. Вървя, заплесната по сгради, балкончета,витрини и се усещам в София. Всичко е толкова познато – малки квартални градинки, булевардът Avida 18 de Julio, който напомня на „Раковски“ в едни по –  древни времена, магазините с почти същата китайска конфекция.

Монтевидео, УругвайМонтевидео, Уругвай

Don Bruno Mauricio de Zabala – Монтевидео, Уругвай

Don Bruno Mauricio de Zabala.

Акостирахме на порта два часа преди градът да се събуди. За да се стигне до новия център, трябва да се премине през стария град. Там е много тихо, като в галерия е. Всяка втора или трета къща е обявена за продан или се ремонтира, или просто е напусната от собствениците. Това е дюшеш за мен – обичам да снимам сгради, но не и хора. И на други места по света съм виждала позапуснати квартали,които действат малко хорър, но този стар квартал не е стряскащ. Тук – там отворен плод – зеленчук, магазинче, патрулираща двойка полицаи раздвижват пейзажа.

Plaza Zabala, Circunvalacion, Монтевидео 11000, Уругвай

След 3-4 преки на зиг – заг излизаме на

Plaza Zabala,

където сред малка китна градинка е статуята на откривателя на Монтевидео –  Don Bruno Mauricio de Zabala.

Монтевидео, УругвайМонтевидео, Уругвай

Монтевидео, Уругвай

Оттук започва и кварталът на бутиците, скъпите сувенирни магазини, тук е катедралата, както и повечето музеи – Torres garcia museum. El cabildo, Museo romantico, както и повечето улични търговци, разпънали сергии и масички със сувенири по средата на улицата.

В Стария град улиците са само пешеходни, което много ми хареса. Да си призная, не проявих никакъв интерес към музейните експозиции.

Монтевидео, УругвайМонтевидео, УругвайМонтевидео, УругвайМонтевидео, Уругвай

Откак във Венецуела  в едно имение от 17 век гидът ми показа полюлей, произведен в Чехословакия, испанското нашествие по тези места се лиши трайно от интереса ми.Някак неусетно този старинен град свършва пред една арка, зад която се ширва Plaza Independencia – невъобразимо голям площад с всичките му прилежащи атрибути – паметник на генерал -освободител в средата, което се оказва

мавзолей на бащата на нацията José Gervasio Artigas,

новата и старата сгради на Президентството, хотел Радисън, Народният театър /театърът се казва Solis/, и…

Монтевидео, Уругвай

…и ето това изключително архитектурно бижу – снимано отпред и отзад –

Време е за кафепитие и шляене по магазините. Да,де, но всичко ми е като дежа  вю, все едно се разхождам по Графа. 🙂 Шляенето се осъществява главно по булеварда „18 юли“ , там просто имаше много сгради за снимане.
Кафето някак неусетно се претвори в еднолитрова бутилка „Стела Артоа“, защото за втори път през този ден отказах да изрека вълшебното „кафе кон лече“ на чист испански. Всякакви термини като „меланж“, „кафе о ле“, „мокачино“, “ капучино“ , „кофи уит милк“ и прочие европеизми тук не вършат работа. Малко инфо за интересуващите се – o,975 l „Стела“ и едно кафе с мляко на Площада на Независимостта, тоест на пъпа на центъра на Монтевидео, струва 8 щатски долара с включен 10% бакшиш.

Монтевидео, УругвайМонтевидео, УругвайМонтевидео, Уругвай

Вече е обяд, слънцето препича, Сивушка е поприпаднала, Белчо само пръхти,поемаме

към Стария град,

стъпките са тромави и бавни, хоризонтът мержелее, представям си само една една ледена сода с много лед и тази картинка бавно са уголемява и заема цялото ми мисловно пространство. Минаваме покрай постройка много напомняща на столичните Хали.
Белчо- „Хайде да видим какво има вътре!“, Сивушка – „Бе, к`во ще му гледаме- пазар на закрито, аман от сергии!“ Все пак, изключителното ми женствено любопитство надделява и влизаме …

в Меката на барбекюто.

Бившата жп гара е преустроена в BBQ – мавзолей, с около дузина ресторанта, ситуирани всеки около своята жарава, с леко повдигнати и наклонени към публиката скари, върху които цвърчат най- вкусните месни атрибути. Тук гвоздеят на програмата определено са телешките стекове, дебели по около 2 см и меко-вкусни като захарен памук., за които ни течаха лигите още от София.

Барбекю – Монтевидео, Уругвай

„Монтевидео“ винаги ми е звучал доста европейски и екзотично, някак не на място  ситуиран в Латинска Америка ( понякога наистина прекалявам с оксимороните), а в ранна детска възраст и като родно място на граф Монте Кристо. Сега в съзнанието ми е градът, в който бих живяла с удоволствие. С една дума: на въпроса къде ми хареса най- много от цяла Южна Америка, веднага и без да се замислям отговарям – Монтевидео.

Автор: Мария Найденова

Други разкази свързани с уругвай – на картата:
КЛИКАЙТА НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРБОНОСТИ 🙂

апр. 06 2009

Из Бразилия и Аржентина … и още нещо(7): Уругвай

Продължаваме с последната част на пътуването на Таис из Южна Америка. Вече се разходихме из Рио де Жанейро, Петрополис, Сан Бернардо, видяхме водопада Игуасу, бяхме з в Буенос Айрес и едно ранчо в пампасите, а последно я оставихме в Делтата на р.Парана, Аржентина

Днес ще продължим с последната екстра в това пътуване.

Оригиналното заглавие на този разказ беше „Из Бразилия и Аржентина… и още нещо“, което аз малко съкратих, но сега дойде точно времето за това „още нещо“, а именно Уругвай! Ето, че пак сефтосахме една страна на нашия сайт. Приятно четене:

Из Бразилия и Аржентина… и Уругвай

част седма

Уругвай

И бонуса към цялото пътуване — Уругвай. Казвам бонуса, защото като цяло програмата, по която пътувахме беше на база Бразилия и Аржентина, а посещението на Монтевидео беше допълнително по желание. Една екскурзия, която според мен определено си струва, независимо какво впечатление ще ви остави Монтевидео. Аз ще споделя моето, но знам, че на много от другите не им хареса или поне не ги впечатли.

Екскурзията до Монтевидео

е лесно достъпна, стига да има билети за фериботите, които пътуват всеки ден. Може да ви излезе много скъпа, може да ви излезе и много по-евтина — въпрос на късмет:) За тези, които се справят добре с интернет или имат опит с пътуването — не е проблем да се запишат и на място, риска е единствено за дадения ден да няма места. Така или иначе… тръгнахме, като преди това минахме контрол като на летище, при слизане в Уругвай също паспортен контрол… странно като усещане, защото само за няколко часа човек няма усещането, че отива в друга държава:) И така, наближаваме града и…

Не, не съм объркала снимките, това е сградата на телекомуникациите в Монтевидео:) Архитектът обаче е същия, който проектира Бурж Ал Араб в Дубай и това обяснява приликата. Ето я сградата и по-отблизо, където вече се вижда, че е различна сграда

Кой знае защо, очаквах да попаднем в много динамичен и модерен град. Огромно беше учудването ми, когато се оказа, че сме на едно от най-спокойните и безопасни места на света. Тръгвайки от пристанището, по път към центъра на града минахме покрай едно от богатите предградия. Там беше и къщата на президента, която… нямаше охрана, нямаше лъскави автомобили и камери и екскурзоводката ни обясни, че той често ходи дори пеш на работа 🙂