Archive for the 'Пламен Йорданов' Category

ян. 26 2010

Щутгарт и Саарбрюкен (3 част Из Германия)

Продължаваме с обиколката на Пламен из градовете на Германия. Минахме през Кьолн, Вупертал и шлос Бург, както и през Дюселдорф и Бон, а сега продължаваме към Щутгарт и Саарбрюкен. Приятно четене:

Из Германия

част трета

Щутгарт и Саарбрюкен

По план за Щутгарт трябваше да пътуваме в понеделник. Билетите за влак щяха да ни струват по 70 евро на човек (или повече), а възможността да пътуваме с митфар* пропадна – никъде нямаше места за трима души. Е, Саша се сети че с групов дневен билет за трите провинции, през които минавахме, може да ни излезе по-евтино. Така си и беше 90 евро за трима срещу 200 си си е доста по-добре. Лошата новина – пътуването щеше да трае към 7 часа.

Най-интересната част беше първият един час от Кобленц към Карлсруе – линията следва средното течение на Рейн, по брега се редят малки селца, затиснати от сртръмни хълмове, покрити с лозя и често увенчавани със средновековни замъци. Струва ми се, че за подобен пейзаж е измислено определението живописен.

Винтербах (Winterbach) – Германия[/caption]

Дъжд. От пристигането ни в понеделник вечерта и през целия вторник в Щутгарт валя, а температурите се движеха около 10 градуса. Щутгарт прилича на повечето немски градове: пешеходна улица с магазини за дрехи стартираща от гарата и най-често завършваща при кметството, странични улички с кръчми, река малко по-надолу. Градът е нисък, липсват високи сгради, ако не броим телевизионната кула.

Спахме в квартирата на Ваня във Винтербах, селце на 30 километра от Щутгарт.

Новият дворец

Новият дворец в Щутгарт, Германия

Фонтан в новия дворец – Щутгарт, Германия

ян. 20 2010

Германия(2): Из градовете Дюселдорф и Бон

Днес продължаваме заедно с Пламен обиколката из градовете на Германия. Предишният път минахме през Кьолн, Вупертал и шлос Бург, а сега ще се отправим към Бон и Дюселдроф. Приятно четене:

Из Германия

Дюселдорф и Бон

Площад

Дюселдорф, Германия

Дюселдорф е най-оживения и проспериращ град в региона.

В събота и неделя там се провеждаше Джаз рали — няколко открити сцени, на които цял следобед и вечер свириха бендове, концерти в клубове и зали цяла нощ.

ян. 13 2010

Германия(1): Из градовете Кьолн, Вупертал и шлос Бург (замък Замък)

Малко да се върнем в Европа. От днес започваме с кратките впечатления на Пламен от няколко града в Германия. Започваме с райна на Рур, където ще поразгледаме Кьолн, Вупертал и Шлосбург. Приятно четене:

Из Германия

Кьолн, Вупертал и Шлосбург

Пътуването беше ОК, от стария терминал излитат само лоу кост компании и има само един отворен магазин. В полетите на Джърман Уингс няма места — кой където си намери, а може би заради по-малкия самолет друсаше доста повече от обикновено.

В Кьолн

имахме около 3 часа в четвъртък, достатъчни за разходка из централната част на града.

Кьолнер Дом (Кьолнската катедрала),

една от най-големите и значими готически катедрали, се издига точно до гарата и е що-годе единствената забележителност в града, който е бил почти напълно разрушен по времето на Втората световна.

Ное. 26 2009

Из Будапеща набързо

Днешният пътепис ще ни върне малко по-близо в Европа. Пламен ще ни разкаже за Будапеща. Приятно четене: Из Будапеща набързо На пръв поглед — по начина, по който изглеждат хората, градската среда, архитектурата, усещането, Унгария е някъде по средата между България и Австрия (което отвсякъде си е така географски). Пеща е красива, но в никакъв случай приветлива — великолепни, но потъмнели и рушащи се стари сгради до такива с видимите следи на архитектурта от 80-те и 70-те, тесни пусти прави […]