Категория: Плаване – Йонийско море

Плаване с яхта из Йонийско море 1

Айляшко плаване в Йонийско море

Днес Стоян ще ни повози на яхта из Йонийско море – дръжте сe, до лятото има по-малко от година! 🙂 Приятно четене: Айляшко плаване в Йонийско море или споделено сватбено пътешествие по вода Моите...

Коринтски канал – Плаване с яхта из Бяло море – Егейско море, Гърция 1

От Лефкада до Варна – Пътешествие с яхта през няколко морета (1): От Йонийско в Егейско море

Започваме едно плаване с яхта – от Йонийско до Черно море. Приятно четене: От Йонийско в Егейско море част първа на От Лефкада до Варна – Пътешествие с яхта през няколко морета  Във Фейсбук...

Остров Андрос – Циклади, Гърция 8

Кифла из Бяло и Йонийско море (Дневник на плаването)

Да вземем пак да направим едно плаване из гръцките морета? Днес наш водач и отговорник за корабния дневник ще бъде Светлата. Приятно четене: Една кифла из Бяло и Йонийско море Из дневниците на едно...

Паксос и Антипаксос (Загубени из гръцките острови 2 – 4)

Продължаваме с обиколката с лодка из Йонийските острови заедно с Димитър – вече минахме през Корфу и Видо, после – в Ерикуса, Отони и Матраки. За пследно минахме през Палеокастрица и остров Паксос.

Днес ще завършим с островите Паксос и Антипаксос.

четвърта част

Паксос и Антипаксос

Остров Паксос

Поглед към материка:

Остров Паксос – Йонийско море

Каналът е оживен булевард –

и вътрешните кьошета и улички на този типичен островен град:

Четете пълния текст>>>

Палеокастрица на Корфу и остров Паксос (Загубени из гръцките острови 2 – 3)

Продължаваме с обиколката с лодка из Йонийските острови заедно с Димитър – вече минахме през Корфу и Видо, после – в Ерикуса, Отони и Матраки. Днес ще минем през Палеокастрица и остров Паксос.

трета част

Палеокастрица на Корфу и остров Паксос

След този бърз круиз из трите северно отстоящи от Корфу острова ние тръгнахме обратно към него, този път да го обиколим от западната страна…. където попаднахме на

Палеокастрица – място, което ме изуми с природната си красота:

Палеокастрица се състои от няколко малки заливчета, всяко едно от тях със собствена плажна ивица и осеяни със скали, подаващи се от водата, и с много къщи, накацали високо по баирите и сгушени в гъстата зеленина.В пристанището на града, гъмжащо от всевъзможни плавателени съдове, имаше и такъв, който предлага разходка за пътници в подводната си част, която е прозрачна:

Палеокастрица, Корфу

Намерихме близко до Палеокастрица подходящо място за нощувка, където се установихме за поредната нощ:

Залез – Палеокастрица, Корфу

Тишина и красота….

Най-хубавите мигове от дългия и изморителен ден, наситен с нови впечатления и нови екзотични места ….

Дойде новият ден и с него и нови, интересни места. Пътуваме на юг, към южния край на острова, откъдето ще атакуваме островите Паксос и Антипаксос. Но дотогава имаме още цял един ден на този красив и загадъчен остров Корфу, за който бях чел и препрочитал като малък Джералд Даръл и в който остров бях по детски влюбен….

Пътуваме от западната страна на острова, където има страхотни комплекси н брега на морето, построени с артистизъм и обградени от дискотеки, таверни, ресторантчета…:

КорфуКорфу

както и покрай величествени скали, надзираващи със строг взор ширналото се пред тях море:

Корфу

Надвечер спряхме на една огромна плажна ивица до населеното място

Свети Георги в южния край на острова,

под тази къща, за да си направим лагера:

Корфу

И този залез, разпалващ мечти…

Залез – Корфу

А това, соча аз, е

остров Паксос,

закъдето сме се запътили ….

Корфу

И на другия ден го приближаваме:

остров Паксос, Йонийски острови

като най-напред се отбихме в

градчето Лака,

откъм северния му край –

Лака – остров Паксос, Йонийски острови

сред малките улички с неизвестни, добри имена…

и тези приятни, крайбрежни таверни….

Лака – остров Паксос, Йонийски островиЛака – остров Паксос, Йонийски острови

След един бърз обяд в една от тях тръгнахме към

столицата на остров Паксос – град Гайос /или Геос/,

който определено надхвърли всички ми очаквания.

Gaios, Гърция

Мисля, че това е град, за който не трябва да се разказва, а просто да се види…. Заливът пред него е запушен от едни потънал в зеленина малък остров, който заедно с по-големия си събрат образуват фантастичен канал, по който се акостира в пристанището:

Гайос – остров Паксос, Йонийски островиГайос – остров Паксос, Йонийски острови

Гайос – остров Паксос, Йонийски острови

Част от крайбрежния булевард –

Очаквайте продължението

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Йонийско море – на картата:

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

Остров Корфу и остров Видо (Загубени из гръцките острови (2 –1)

Днес Димитър отново ще ни поведед към Йонийските острови – този път ще бъдат тези от севарната част на архипелага. Започваме с остров Корфу

първа част

Корфу и Видо

Лятото е в разгара си. Отново сме на път. Отново в Гърция, пак към Игуменица, но този път целта са северната група острови в Йонийско море –  Корфу, Видо, Отони, Ерикуса, Матраки, Паксос и Антипаксос. Част от тези острови са доста неизвестни и много слабо /или почти никак/ населени, нещо, в което поне лично аз намирам екзотика. Пристигнали в Игуменица, намерихме веднага много подходящо място с рампа за пускане на лодката на вода –

Ферибот Игуменица, Гърция

Този път бях с един друг приятел – Стоян, който за моя радост веднага се съгласи да ме придружи в тази лятна авантюра из Йонийските острови.

С лодка из Йонийските острови

Отпрашили към

Керкира /Корфу/,

пристигнахме в най-южната населена част –

Кавос

Типично курортно селище с много англичани и скандинавци, дискотеки, супермаркети – кипи летния живот на този гръцки остров, който се оказа изключително красив.

Кавос, Корфу – С лодка из Йонийските острови

Първата вечер спахме близко да Кавос и на другия ден тръгнахме на север, към столицата на острова, като пътем се отбихме тук и там да рагледаме

градчетата Мезонги и Беницес

Мезонги, Корфу – С лодка из Йонийските острови

Навсякъде цари весела глъч, врява, усеща се осезаемо във въздуха отпускарския дух на много националности, избрали този приказен остров за своите почивки. А ние продължаваме към

столицата Керкира –

Керкира, Корфу – С лодка из Йонийските острови

За съжаление снимките са твърде недостатъчни, за да предадат цялото великолепие на града, построен във венециански стил, както и невероятната хармония на малките,  преплетени търговски улички, на които се чуват езици от цял свят….

Стара венецианска крепост,

от която лъха духа на едно велико минало:

Венецианска крепост – Керкира, Корфу – С лодка из Йонийските острови

И крайбрежната, с толкова уютни кафенета…

Венецианска крепост – Керкира, Корфу – С лодка из Йонийските

Северно от столицата Керкира, в непосредствена близост, са намира

островчето Видо:

Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

Остров Видо

на което има паметна плоча на адмирал Ушаков /за победите му по време на средиземноморския поход 1798-1800г./, както и мемориален комплекс на сръбската армия, чийто остатъци са спасени от италианския флот и евакуирани на остров Корфу след дълъг и изнурителен зимен поход през Албанските Алпи в 1915г. Затова корабчето, което кара туристи от Керкира, има три знамена – гръцко, руско и сръбско.

На острова има и барче:

Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

както и местно автохтонно население:

Заек – Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

Фазан – Остров Видо край Корфу – С лодка из Йонийските острови

От остров Видо тръгнахме на север между Корфу и албанския бряг, който беше в непосредствена близост до нас. Намерихме от северната страна огромен плаж с красив пейзаж, където и преспахме:

Корфу – С лодка из Йонийските острови

Залез на Корфу – С лодка из Йонийските острови

Вълните подмятаха лодката като детска играчка:

докато слънцето бавно угасваше в лазурните води на Йонийско море:

и докато се черпихме в близката таверна…

Очаквайте продължението

Автор: Димитър Иванов

Други разкази свързани с Йонийско море – на картата:

КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ 🙂

До Чикаго и назад – Краят на пътя: Сицилия, Гърция и София 0

До Чикаго и назад – Краят на пътя: Сицилия, Гърция и София

Това е заключителната част на плаването на нашите смели мореплаватели от Чикаго (началото) през Атлантика и Средиземно море обратно. За последно ги оставихме край Ибиса, Етна и Сардиния, а днес ще прочетем заключителната част от пътуването:

И така бяхме стигнали до вулкана етна и минаването през пролива между Сицилия и континентална Италия. Някъде към 2 през ноща си легнах и оставих Кърни да наглежда обстановката, сиреч на вахта. Обстановката беше значително по-спокойна вече, защото корабите са по-малко толкова късно, пък и бяхме излезли от най-тясната част на пролива.

Карта на плаването по Средиземно море

Неприятното беше, че леката мараня, която се появи започна да става не чак толкова лека. Още по-лошото беше, че напред ставаше още по-гъста, даже си клонеше към мъгла. Но пък след цял ден обикаляне на града и ремонтиране на помпа бях толкова гроги, че просто се тръшнах до бучащия мотор(просто “леглата”(койките) на тази лодка са разположени от двете страни на мотора, не че изпитвам някаква привързаност към него) и откъртих. Незнам точно какво е ставало, но явно нищо съществено, защото се събудих към 8-9 сутринта, все още вървяхме на мотор и Италия беше започнала да изчезва в далечината. Баща ми беше на вахта и спокойно си четеше книжка и си пийваше кафето.
Появи се някакъв вятър и всички(будни) с голяма радост се заехме с вдигането на платната. Първо голямата геноа за да имаме все пак някакъв ход и да можем да спрем мотора, после грот и така лодката потегли към отсрещния бряг(който е на 2 дена път всъщност) значително по-тихо от предипните 10-на часа пърпорене.