Archive for the 'Нова Зеландия – о-ви' Category

юни 17 2014

Нова Зеландия – мистична приказка

Днешният пътепис ще ни води до Нова Зеландия – Иван ще бъде наш водач. За нашите най-наблюдателни читатели, трябва да направя следното уточнение: настоящето пътуване до Нова Зеланедия хронологично е осъществено преди пътуванията до Хонконг, Виетнам и Южна Африка. Сега, приятно четене: Нова Зеландия мистична приказка   Нова Зеландия ни посрещна по познатия ни вече […]

юни 04 2008

По Вулканичния маршрут на Нова Зеландия(3): Скариди, кораби и още вулкани

Следващата сутрин ни посреща с ярко слънце и слънчеви зайчета по мастилено сините води на езерото. Програмата за деня е тежка, времето се кани да е горещо, така че поемаме без разтакаване към първата атракция – Водопадът Хука.

Морето Таупо се пълни от няколко високопланински реки, слизащи заприщилите хоризонта масивни вулканични конуси – Тонгариро, Нгарухое и Руапеху, както и от изобилните дъждовни и термални води. Но морето се не препълня. Защото в единия край прелива зрелищно и дава начало на най-дългата и пълноводна река на Северния остров – Уайкато ривър. Бистрото тяло на водата се провира през 15-тина метрова теснина в скалите и после се бухва с всичка сила от 11 метра височина в полукръгла каменна купа. Е, да де, всички знаем, че точно това правят водопадите. Ама само който го е виждал може да си представи как през гранитната фуния се излива по един олимпийски плувен басейн в секунда. Всеки миг 250 хиляди литра лазурна синя езерна вода се превръщат в река. Трансформацията преминава през шокираща междинна фаза – избухване. Хука на маорски значи пяна. Познайте защо. В каменната купа под водопада, река Уайкато се ражда от милиони тонове разбити на сняг пухкаво-сини белтъци, от изумрудено-газирана млечна сметана и разтопен на пяна ванилов сладолед, разбъркани с щедра доза „Омо”, синка и „Персил”. За туристите има построено мостче точно над водопада и наблюдателни платформи под него. От благоговение и възхита пред водната стихия всички временно загубваме дар слово. То и да имахме какво да кажем, никой нямаше да може да ни чуе – грохотът на разбиващата се вода е оглушителен.

май 28 2008

По Вулканичния маршрут на Нова Зеландия(2): Вулкани и езера

В подножието именно на тази планина се намирали
малкото термално езерце Ротомахана и неговите прочути Розови и Бели тераси.

Невижданата им хубост и лечебни свойства направили Нова Зеландия много популярна дестинация за балнео-лечебен туризъм през 19-ти век. Британските вестници обявили силикатните образувания на Ротомахана за осмото чудо на света и туристи, и художници от цял свят се втурнали да пресичат Южните морета, за да ги видят с очите си и да ги рисуват.

май 26 2008

По Вулканичния маршрут на Нова Зеландия(1): Роторуа

Днес откриваме една нова страна на нашия сайт — Нова Зеландия. Благодаря на Изабела, че изпрати този пътепис то място, за което като малък само си мечтаех. Отскоро няма нужда от визи за български граждани, за да посетят далечните острови. Приятно четене: По Вулканичния маршрут на Нова Зеландия — Роторуа Роторуа Те вулканите са точно толкова необичайни, рядко срещани и екзотични в Нова Зеландия, както са да кажем, дупките по пътищата в България. Всичко наоколо дето поне […]