Категория: Другата Словения

Езеро Гарда – Лаго ди Гарда, Италия 1

Италианските езера (1): Краня и Лаго ди Гарда

Отново сме с Влади – този път той ще ни заведе до няколкото италиански езера, които често служат и са служили за декор на не един филм (Бандата на Оушън 😉

Нови град, Хърватия 3

От Монблан до Ихтиман (2): От Венеция до Сливница с велосипед

След като изкачихме Монблан, днес с колело ще тръгнем от Алпите към България. Приятно четене: От Венеция до Сливница с велосипед част втора на От Монблан до Ихтиман Полетът на Симеон беше в 14:00...

Блед, Словения – Португалия с Голф 3

С Голф до Португалия (1): Любляна, Блед и Венеция

Започваме едно пътешествие до най-западната точка на нашия континент – по пътя към Португалия наш водач ще бъде Иван. Започваме с Любляна, Блед и Венеция. Приятно четене: С Голф до Португалия част първа Любляна,...

Панорама от Хрибец (зум) – Шкофя Лока, Словения 2

Пингите в Словения (2): Шкофя Лока

Вили продължава с пътуването си до Словения – миналия път достигнахме Любляна с автобус, а днес сме в едно от средновековните градчета – Шкофя Лока. Приятно четене: Приключенията на Вили в Словения Пингите в...

...И да посвирим 6

Словения по празниците (2): Липица и Триест

Влади продължава екскурзията си из Словения. Минахме през Ново место и Постойна яма, а днес сме в Триест и Липица. Приятно четене: Липица и Триест част втора на Словения по празниците ДЕН ТРЕТИ. Неделя....

Пещера Постойна яма, Словения 2

Ново место и Постойна яма (Словения по празниците (1))

Влади ще ни разкаже за екскурзията си до Словения по време на майските празници – приятно четене: Ново место и Постойна яма част първа на Словения по празниците Пристигам в София от моя град...

Добре, че мечтите ни не свършват(1): Залцбург

От днес започваме една обиколка из Европа. Неделчо ще бъде наш водач. Започваме със словенския Блед, Залцбург и Кьонигзее в Бавария. Приятно четене: Добре е, че мечтите ни не свършват част първа: Блед и...

Словения през зимата (2): Адриатика

Днес ще завършим зимната обиколка на Ико из Словения. Започнахме с малко замъци във вътрешността на страната, а сега отиваме към Адриатика. Приятно четене: Словения през зимата част втора Адриатика: Копер, Изола, Струнян и...

Словения през зимата (1): Блед и околностите

Пътеписът днес ще ни води до една от симпатичните непознати на Балканите* – Словения. Ико ще ни води до зимен Блед. Приятно четене: Словения през зимата част първа: Блед и околностите Преди около месец-месец...

Едно пътуване до Швейцария, Италия и Хърватска 4

Едно пътуване до Швейцария, Италия и Хърватска

Днес ви представям един любим мой вид пътеписи – пътепис, вдъхновен от вече разказани пътешествия от наш автор. Жорж ще ни разходи из Европа с кола, а той смаия вече ще ви каже на чий разкази и съвети ще балгодари за това му пътуване. Приятно четене:

Отдавна планирахме пътуване до Швейцария с кола. Използвахме случая че дъщеря ни завърши първата си година във Виена и го съчетахме в началото на юли. Определихме си маршрут:

София, Виена, Мюнхен, Люцерн, Цюрих, Женева, Лозана, Монтрьо, проход Готард, Лугано, Милано, Опатия, Дубровник, Мостар, Сараево и София

Общо предстоеше да изминем над 5200км.

Първи ден.
Отпътувахме от София след работа към 18,30 часа, като бързахме до Калотина да преминем преди смяната на митницата. Успяхме до 19,45 да заредим с дизел и да преминем. Последва нощно каране до Виена, като давам и актуални цени за винетки и тол такси-Сърбия тол за 12,50 евроот Ниш до Суботица, Унгария винетка за 4 дни 7,80 евро и Австрия за седмица 8 евро.

Втори ден

Във Виена

пристигнахме към 07,00 часа, щерката вече ни чакаше, но докато оправим багажа й мина един час. Заредих дизел за 1,12 евро и газ към Мюнхен. Предложих на дъщерята да кара ако иска, но тя отказа с причината че й се спи и така беше цели три дни тя да спи, докато пътуваме.
През цялото време и пътуване беше много топло и горещо. Така на около двеста километра след Мюнхен много ми се приспа и спрях на паркинг около Бодензее и заспал около час и половина. Но направих непростимата грешка да оставя навигацията на стъклото, тя се беше опекла когато се събудих и така се оказах в началото на пътуването си само с една стара карта от 2007г. и познанията си по география и езиковите умения на навигаторките си.
В Брегенц си купихме швейцарската винетка за 30 евро и продължихме за

Люцерн

Хотела ни беше на 7 км извън града на магистралата за Базел и решихме първо да разгледаме града и тогава да се настаняваме. След като се запознахме със системата им паркиране разгледахме центъра със символа му – покритият мост с кулата в река – най-продаваният фотос в Швейцария и символ на визитката й. Между другото изобщо не е нещо впечатляващо, но това е друга тема. Разгледахме и стария град-старинни сгради с тесни улички и пак нищо впечатляващо поне за нас. Настанихме се в хотела след 21,00 часа и останахме много изненадани от пълния паркинг с най-различни регистрации от все далечни дестинации.