Archive for the 'о.Сан Бернардо' Category

мар. 09 2009

Бразилия и Аржентина – част трета

Продължаваме с разказа на Таис за Бразилия и Аржентина. Вече се разходихме из Рио де Жанейро, и Петрополис, днес ще бъде последният ни ден в Бразилия и ще посетим частния остров Сан Бернардо Приятно четене:

Бразилия и Аржентина

част трета

Остров Сан Бернардо

И преди да „отпътувам“ от Рио, ето и малко информация и за Бразилия като цяло, надявам се полезна за тези, които още не са, но със сигурност ще посетят този Земен Рай 🙂
Противно на очакванията ми, както вече казах, оказва се, че Бразилия е една изключително добре развита в туристически аспект страна. И ако за много хора там трябва да се ходи непременно организирано, то определено смятам, че хора, които вече имат опит в пътуванията не е нужно непременно да се включват в групи, за да стигнат до там. Достатъчно е да си осигурят самолетния билет и мястото за спане и оттам нататък е лесно 🙂

Като за настаняване, да, хотелите са най-удобния вариант и не са непременно скъпи. Също така обаче се предлагат и апартаменти под наем, повечето от тях в близост до плажовете. Районът на Копакабана е по-евтин от Ипанема.

Като цени се оказва, че Бразилия вече не е толкова евтина — приблизително каквито са цените в България. Навсякъде там се плаща в местна валута, която можете да смените в което и да било чейндж бюро или в хотел ако сте отседнали там.

Обществения транспорт е достатъчно добре уреден, стига лесно да се ориентирате по карта и това с кое докъде се стига. Има дори и нещо като нашите маршрутки, но които обаче аз поне не бих се качила
🙂
Добре де, явно има престъпност и то най-вече кражби. Сега като се замисля се сещам, че ми направи впечатление, че дори и местните носеха чантите си преметнати през рамо, а не в ръка или само на едното рамо или с ранички на гърба. И действително не се препоръчва ходенето по плажовете в малките часове. Още повече, че самите плажове и конкретно Копакабана е малко специфичен — както е равния пясък, близо до водата се спуска надолу и ако сте до водата, възможно е от крайбрежната алея дори да не ви видят.

Що се отнася до обикаляне по основните туристически атракции — за хора с опит в пътуванията това не би било никакъв проблем. Единствено да имат предвид, че за влакчето за Корковадо се чака за билети и то доста, защото и повечето групи са с предварителни резервации…

Няма проблем да се вземе и кола под наем, с която да се пътува извън Рио. Така и нямахме време, но на около 200 км от Рио се намира и остров Бузиос (дано не греша името, но беше нещо от този род), който в миналото е бил свърталище на пирати, но сега вече се заформя като място, където жителите на Рио „бягат“ в активния туристически сезон.

За всякакъв друг вид екскурзии — до Петрополис, до тропически остров от рода на Сан Бернардо, джип сафари в Тижука и т. н. можете да се запишете през което и да е туристическо бюро или хотела, в който сте отседнали.

А за търсещите още по-горещи приключения, бих препоръчала да се разходят до Байя (със самолет) или Сао Паолу, столицата Бразилия или защо не и до бреговете на Амазонка
🙂 И всичко това не е нужно непременно да го уреждате оттук 🙂 Просто взимате си кредитната карта и раницата с багаж и тръгвате 🙂
И разбира се, в никакъв случай не бива да се пропуска и водопадите Игуасу… за които ще разкажа малко по-късно:)