Archive for the 'Про 01' Category

Published by under Лондон,Про 01

Отново към Лондон – този път със специален поглед :). Приятно четене:

Англия? Не, merci!

Винаги съм вярвал, че впечатленията на човек като турист не могат да бъдат грам меродавни за реалността на дадено място. Впечатленията ми от Англия преди почти 5 години завършиха с написването на колосален по мащабите си пътепис с размер на четвърт роман. Този път пътеписът ще бъде значително по-кратък и ще акцентира не толкова на промените там, защото те не са особено видими, колкото явно на промените в мен.

[geo_mashup_map}

Има 4 етапа на пътуванията в чужбина:

1. осъзнаването, че утре вечер по това време няма да спиш в твоето си легло
2. пристигане и свикване с новия свят
3. преживяване на всичко случващо се
4. радостта да се върнеш в добрата си мила къщурка

На четвъртия ден от това седемдневно пътуване копнеех да се случи точка 4. Съвкупността от множество културни шокове и други фактори ми дойде повече и тук е мястото да заявя, че това определено не е страната на семейство Борисови, както семейният съвет заключи.

Някои аспекти на живота в кралството

Напоследък имам наблюдението, че за хората в една страна най-добре говорят рекламите. Телевизионните реклами, понеже радио рекламите навсякъде се правят от и за идиоти. Телевизионните реклами в кралството са едни такива софистицирани, засукани и в общия случай позитивни. Което е коренно различно от всичко познато тук – ползвай Калгон, че ше ти гръмне пералнята; направи си застраховка на колата, че тъпата путка с мерджана не може да кара. Много лесно ще видите колко по-различни са рекламите там, ако си пуснете Sky News или дори MTV 2, вече по-известно като MTV Rocks. Че хората са на светлинни години от нас обаче най-добре ми го показа един умопомрачаващ билборд с някакъв нов 250 конен Меган, който гласеше “OMG and LOL as standard”. Не можах да го снимам, понеже го видях само на едно място, но ето някой, който е успял. Шапка долу за човека измислил това гениално творение! С нетърпение очаквам да видя българския му вариант, понеже тука сме много големи креативи всичките, ама капацитетът ни обикновено се изчерпва с конотации от соца.

Великобритания е много готина, удобна и уредена страна. Страна с известна социална отговорност у хората. Отговорност, чието следствие е чистотата на обществените места. Примерно паркове.

Лондон, Англия

Обществен парк

Вярно, това не означава, че в тях не се случват други глупости и безчинства, но да ви кажа честно, винаги бих предпочел глупости пред лайна.

ян. 31 2008

Нова година в Черна гора или за планинските негри

за черна гора или montenegro, както е известна по широкия свят, не знам много, признавам си. изобщо, не знам особено много за голяма част от бившите страни членки на социалистическа федеративна република югославия. но сега ще поправим това с едно бързо ходене на новогодишен трип из дебрите на черна гора и хърватия (и аз си […]

Ное. 21 2007

Пътуване до Будапеща – втора част

Част втора (първа част е тук: Пътуване до Будапеща – първа част) ) Един от основните атракциони в Будапеща е парламента. Има програма с гидове на няколко езика няколко пъти всеки божи ден. Пускат те през заграждението да си купиш един не евтин билет, при който budapest card не играе роля, после се връщаш обратно […]

Ное. 15 2007

Пътуване до Будапеща – първа част

В известен смисъл може да се каже, че понякога нямам акъл и на 13 годишен. Реално малко ми е гадно да използвам заглавието на толкова прост филм за онагледяване на собствения си трийсетак, но не се сещам за по-подходящо. На 30 станах на 9 септември в Будапеща, но чак сега успях да довърша писанията. Будапеща […]