Категория: Словакия

Унгария и Словакия 9

Музей на авиацията в Кошице, Словакия (2 част на През Източна Европа с джип)

По пътя към нос Северен в Норвегия, след преминаването на Трансфагарашан в Румъния, спираме в Музея на авиацията в Кошице. Приятно четене: Музей на авиацията в Кошице, Словакия част втора на През Източна Европа с...

Статуята на Швейк – Братислава, Словакия 3

Братислава – на бегом през моста (Пътуване из Европа с кола, 2015 – 6 част)

Продължаваме пътуване на Елена с кола из Европа – започнахме го със съветите и плановете, минахме през Загреб и Любляна, а и през Залцбург. После бяхме в Мюнхен и Вюрцбург, както и Прага. Днес...

Плевенчани отвъд Полярния кръг (1): Словакия и Чехия

Отново Иван, и отново с неговия голф тръгва на пътешествие през Европа – този път целта е най-северната точка на Европа – нос Северен (Нордкап) в Норвегия. Започваме с пътуването през Словакия и Чехия....

През Словакия към Дебрецен в Унгария (част 13 от „Из Русия с мотор“) 2

През Словакия към Дебрецен в Унгария (част 13 от „Из Русия с мотор“)

Продължаваме пътуването към дома с мотор след напускането на Русия. Започнахме с подготовката и визите, първия ден пропътувахме от София до Унгария, през втория – от Унгария стигнахме до Бяла Подляска в Полша, третият...

Словакия на мотор 9

От Дебрецен, през Словакия до Полша (част втора на „Из Русия с мотор“)

Продължаваме пътуването с мотор към Русия. Започнахме с подготовката и визите, първия ден пропътувахме от София до Унгария, днес от Унгария ще стигнем до Бяла Подляска в Полша. Приятно четене: От Дебрецен, през Словакия...

На по бира в Карпатите или до родното място на Анди Уорхол (1): Източна Словакия

И така – днес ще минем през родното място на Анди Уорхол , но преди това ще минем през селцата на Източна Словакия в опит да стигнем Украйна. Водач, както често се случва из...

Из Европата на кола 3

Из Европата на кола

Ето един пътепис, който едва ли можеше да появи преди 20 години. Всъщност щеше ли да имаше сайта като Пътуване до…, ако преди двайсет години не падна режима. Та затова днес ще направим едно бързо и забавно пътуване из Европата. Приятно четене:

Из Европата на кола

Когато тръгваш към България с двайсет и пет годишна кола, която не е била в движение допреди няколко дни и с шофьор, който току-що е взел книжка и почти не е карал, имаш само две възможности — или непрекъснато да се притесняваш, или да спреш да се притесняваш въобще. Както обикновено, аз се спрях на втория вариант.

Пътешествието ни отне три дни на отиване и три на връщане, спахме в колата, която е пригодена за тази цел.

Пътищата (Чехия, Словакия, Унгария и Румъния)

В Чехия, Словакия и Унгария са пей, сърце. След което гледката рязко се променя.

Понеже Kiff искаше да избегне Карпатите и възможността да се забие в Букурещ, направихме обиколка през Тимишоара, Турну Северин, Крайова и Александрия. Голяма грешка. Не само че пътищата бяха под всякаква критика, но и половината бяха в ремонт и през двайсетина километра едното платно беше затворено.

Това, което се набива най-много на очи по румънските пътища са кръстовете покрай пътя, където някой е катастрофирал и умрял. През километър-два — кръст или параклис. При начина на шофиране на румънците никак не е чудно. Да не говорим за безбройните трупове на кучета, котки и други неидентифицирани същества.

Шофьорите (Румъния)

Румънските шофьори мога да определя само с една дума — камикадзета. Това, че не ги интересуват правилата за движението по пътищата или безопастността на останалите участници в движението не ми е толкова чудно. По-чудно ми е, че явно не ги интересува собствената им безопастност. Нормална гледка представлява да видиш по най-стръмните завои в Карпатите как шофьор в раздрънкана дачия, от чиито багажник стърчи детска количка си играе на Формула 1 и изпреварва TIR-ове. Или пък TIR-ове, които си играят на Формула 1 по баирите. Многобройните табели, на които е написано колко катастрофи са станали в тази отсечка и колко са ранени и мъртви, явно никого не впечатляват.

Братислава

Днес малко ще сменим направлението и ще тръгнем към Централна Европа. Искра ще ни разкаже за впечатленията си от Братислава. Приятно четене: Братислава В последните дни на отиващото си лято слънцето щедро отпраща топли...

Набързо до Братислава

Този път аз съм на ред да се старая да пиша пътепис. Приятно четене и не ругайте много автора Набързо до Братислава Виенският Перник или унгарският Охрид Май вече ви бях споменавал, че тази...