февр. 23 2017

Екскурзия до Македония

Отдавна не бяхме ходили до Македония – Димитръ ще ни води до Скопие, Охрид и Битоля. Приятно четене:

Гъстотата на мравуняка на автогара Сердика толкова рано сутрин в един съботен ден ме изненадва. „Следващия моля!“ крещи продавачката в пръскащата се по шевовете лавка още преди да съм си прибрал рестото и двата кроасана, придружени от литър и половина минерална вода. Майчето седи навън и се оглежда нервно, става, сяда, неспокойна е. Разпознавам автобуса на Бохемия още от булеварда,по-скоро усещане отколкото логика и факти. Екскурзоводката ни настанява, всички са умълчани, ставали са рано в тази мокра септемврийска утрин. Дремя. Почти проспивам минаването на границата и първите километри в

Македония

При обявяване на почивка на бензиностанцията в

Крива паланка

обаче всички живват. Слизаме, пред тоалетната се извива дълга опашка. Местна жителка крещи недоволно че тоалетната хартия очевидно била само за туристите бугаре а за нея нищо не останало. Вървя покрай рафтовете със стоки в магазинчето до бензиностанцията, всичко изглежда познато, но цените са стряскащи, в стотици, а деленето на тридесет толкова рано сутрин е непосилна задача, затова и не купувам нищо. Продължаваме към

Скопие

Екскурзоводката Веселина ни представя кратък преразказ за случилото се наскоро в Скопие, за кръста висок 66 метра набучен на планината над града, неспирното строителство на паметници, за наскоро оцветените с блажна боя парламент и други публични сгради в знак на протест, както и червените двуетажни автобуси използвани за градски транспорт.

Нашареният парламент в Скопие, Македония

Нашареният парламент в Скопие

Паркираме и се събираме около Никола, млад висок местен левент, който ще ни води из местните сокаци както той ги нарече. Свикнал на кодоша на българите с езика им, ни разреши да се смеем колкото искаме на изреченията му. Продължи..

февр. 22 2017

Пътуване до остров Крит (1 до 4 ден)

Днес Галена ще ни води на Крит – започваме с Лиманас и ще стигнем до райския плаж Елафонисос. Приятно четене:

Пътуване до остров Крит

първа част (1-и до 4-и ден)

Лименас Херсонисос – Агиос Николаос – Елунда – Ретимно – Ханя – плажът Елафониси

Мечтаех да посетя Крит от много отдавна,

но все си мислех, че е твърде далече, твърде непознато за мен място и нямах никаква представа как мога да осъществя едно пътуване до там. Мечтата ми взе да придобива реални очертания преди около две години, когато бяхме на пътешествие из Гърция. Тогава решихме, че непременно трябва да посетим и Крит. После дълго време обмисляхме дали да тръгнем с колата и да се качим на някой от фериботите от Пирея или да вземем самолета, дали да резервираме по интернет хотели на няколко места, за да ни е по-лесно за разглеждане или да спим на едно място. Но накрая установихме, че полетите до там са само чартърни, осъществяват се само в събота в периода от април до октомври и се предлагат от туроператорите само в комплект със седем нощувки в посочени от тях хотели. Така, че се съобразихме с този факт, избрахме фирма, хотел и оставаше само аз да напиша програмата, а съпругът ми да подготви информация за избраните забележителности.

Ден първи

Полетът от София до Ираклион

продължава около час и половина. Докато се подкрепим с кроасан и кафе в самолета и прегледаме предложените списания, вече се приготвяхме за приземяване. Когато кацнахме на летище „Никос Казандзакис” часът беше 15:40. Времето беше доста по-меко отколкото в София, затова бързо прибрахме тънките якета в раниците. След известно суетене около лентата за багаж (около половин час) затъркаляхме куфарите към изхода. Още тук установих, а после и си потвърдих, че

критяните изобщо не си дават зор за нищо

Добре са си направили сметката, че ти като си дошъл тук по собствено желание, автоматично приемаш всички предимства и недостатъци на техния живот и култура на поведение. Но пък служителите от посрещащата фирма бяха пъргави и любезно ни упътиха с табели и реплики накъде да вървим и после в кой автобус да се качим за трансфера към хотелите. Бях изненадана (защото не се бях поинтересувала предварително), че фирмата е руска и доста добре развита, с много рекламни пана още на летището, собствен парк от автобуси и бусчета, екскурзоводи и всичко беше в жълто-сини отличаващи ги цветове. Гидовете бяха все млади хора, мобилни, комуникативни, разполагащи с много информация и готови да ти предложат всичко от кола под наем до индивидуална екскурзия с яхта и вечеря на борда само като си отвориш устата. И естествено на доста солени цени. Като си отишъл там при всички положения си се подготвил със средства, но аз не съветвам да се ползват услугите на посрещащите фирми за каквото и било. По-нататък ще обясня защо.

И така пътувахме около 20 мин. като през това време оставяхме част от групата в избраните хотели. Хотелът, който бяхме избрали ние беше в

гр. Лименас Херсонисос

– курортно градче на 26 км от Ираклион с около 3 000 жители, които през време на дългия туристически сезон се увеличават в пъти. В единия край на пристанището има останки от крепост от времето на минойския период, като пристанищното селище достига своя връх по време на римската и ранновизантийската епохи. В днешно време градчето е оживено курортно селище, с много приятни таверни покрай пристанището и многобройни магазини по главната улица, в които можеш да намериш всякакви сувенири и подаръци. Препоръчвам козметиката с маслиново или арганово масло, както и уникалния за Крит мед от мащерка, който съм виждала само там.

остров Крит, Гърция остров Крит, Гърция

По главната улица, която всъщност е част от стария главен междуселищен път покрай Критско море или Old Road има и много местни туристически агенции и агенции за коли под наем, от където може да се наеме кола или организира екскурзия за доста прилична сума, по-ниска от предложенията на туроператорите. След средата на септември промоциите стигат от 20% до 70% отстъпка. Продължи..

февр. 21 2017

Лазурният бряг с деца (2 ден): Ница

Продължаваме пътуването на Тони из Лазурния бряг, което започнахме миналия път с пристигане в Милано. Днес вече сме в Ница.

Ден 2,

От Милано до Ница

29.06.2015 г.

Този ден премина почти изцяло в път.

Имахме предварително закупени билети за влак от Милано до Вентимиля, това е последния малък град преди границата с Франция. Според разписанието кога пристига италианския влак там си бяхме взели билети за френски влак, който да ни закара от Вентимиля до Ница, като си бяхме оставили 30 мин. интервал за прекачването.

Станахме навреме и понеже не искахме да си изпуснем влака се оправихме бързо и се отправихме към набелязаните закуски от предния ден. Наистина много вкусни закуски правеха на това място – топли, пресни, направо перфектни. Хапнахме набързо и си взехме за из път, тъй като щяхме да пътуваме около 6 часа с влакове и трябваше да имаме нещо за хапване. Взехме си напитки и вода и всичко беше наред. С помощта на метрото се придвижихме до огромната

централна гара

и седнахме в голямото фоайе, чакахме да наближи време за придвижване към пероните.

Централна гара, Милано – Италия

Пероните бяха някъде нагоре по тези ескалатори.

Имаше доста време и реших да изляза пред гарата да щракна някоя друга снимка. Продължи..

февр. 20 2017

Уикенд в Берлин

Днес Домоседът ще ни води до Берлин – за един уикенд. Приятно четене:

Уикенд в Берлин, Германия

За срещи с приятели. На гости на Рафал. Осъществен на крилата на националния превозвач с директни полети от/до Тегел. Ноември 2015.

С Рафал се знаем от Южна Африка, където работеше един сезон ангария в полското консулство. За него ще става дума по-подробно във вече две години очакващата да види бял свят сводка за Бангладеш. В Берлин не е толкова важно, бидейки силезиец, дали е повече поляк или повече германец и какви са му двете различни фамилии в различните паспорти. Важно е на ъгъла на кои точно улици му е квартирата, съответно – моята.

Кратка справка по-назад в блога, показва, че няма как да не ми стане мило на сърцето от тези два исторически африкански топонима – област в Южна Африка и град в Намибия, кръстен на немски авантюрист-пионер-колонизатор. Повечето улици в квартала носят африкански имена, но не точно на постколониални диктатори, както би било в някоя свободна от колониализъм африканска столица.

Петък: Берлин пеша и с градски транспорт