ян. 18 2017

Ишгъл – Relax If You Can (Ischgl, Австрия)

Днес Димитър ще ни води на ски – да видим как са пистите из австрийските Алпи 🙂 Приятно четене:

Ишгъл – Relax If You Can

Ischgl, Österreich

Relax if you can… е слогана на Ишгъл, първокласен ски курорт в западна Австрия, още известен като меката на апре-ските. Намира се в долината Пацнаун, сгушена в склоновете на планинската верига Силврета в провинция Тирол. Слогана Relax if you can разказва накратко всичко за Ишгъл – първокласен ски курорт на който кипи вечен купон. Но за Ишгъл малко по-късно.

На тръгване от Пловдив

Нашето ски-приключение Ишгъл започна на 09.01.2015 г. в 5 ч. сутринта тръгвайки от Пловдив, познатата компания от шест големи и трима малки приятели с бус под наем, натъпкан със ски оборудване, дрехи и някои други неща от първа необходимост.

Разстоянието от Пловдив до Ишгъл в зависимост от това от къде ще се мине – Словения или Унгария е около 1650 км и се взима средно за 17 часа с кола. Ние разделихме пътя на две с една нощувка във Филах, Австрия. Който е ходил с кола до Западна Европа знае, че се минава през Сърбия, после Хърватска – най-монотонната и плоска страна една права магистрала на която можеш да заспиш, ако не си с прекрасни приятели, за малко в Словения, което не им пречи да ни сурвакат с 30 евро месечна винетка , после Караванкен тунел и накрая Филах. Във Филах пристигнахме около 21.30 часа вечерта. Ще кажете късно, но ние си губихме времето –

в Сърбия

спряхме за вкусен обед в

етно-село Моравски Конаци

и за разлика от България, където нямаше сняг, всичко беше побеляло, красиво и чудно подредено. Самото етно село представлява хотелски комплекс с прекрасен ресторант, езеро, къщи и поляни. Намира се малко преди Белград, от магистралата Ниш-Белград се отклоняваме за Велика Плана и после има табели.

Етно село Моравски конаци

Коордианти тук:

Етно селото има уебсайт – http://www.etnoselo.rs

Ако пътувате към Белград, имате свободно време и се чудете къде да обядвате и да се разходите, етно село Моравски Конаци е прекрасен избор.

Австрия

Във Филах пренощувахме

в една чудна хижа над самия град в полите на планината – Aktiv-Appartements Karawanken Lodge – https://www.booking.com/hotel/at/aktiv-appartements.bg.html

Намира се между Villach и Faak am See . В хижата има стаи и апартаменти доста прилични, с добри цени и включена чудесна закуска. Хижата има оценка 8.4 в booking.com, която е съвсем реална.

Компанията на закуска в Active Apartments – Филах, Австрия

ян. 17 2017

Тоскана – любов от пръв поглед (3): Волтера и Кианти

Продължаваме с Таня из Тоскана – започнахме с Лука и Флоренция, продължихме към Сан Джиминяно и Сиена , а днес сме във Волтера, из Кианти и в Пиза.

Волтера, из Кианти и Пиза

част трета на

Тоскана – любов от пръв поглед

Тоскана, Италия

Шосето, по което се вием на път за

Волтера,

сигурно някога е представлявало криволичеща пътека, която бурите често са отнасяли. Калин отпуска педала на газта по склоновете и острите завои, а ние не преставаме да въздишаме по всеки изглед около нас и го молим да отбие някъде, за да запечатаме мига . Изкачването на всеки хълм открива нова гледка. Редуват се зелени долини и гористи хълмове и само рядко се изпречва някое селце. Крайпътните поляни са залети от глухарчета, подранили макове вирят главици между тревите. Ето, това е пасторална Тоскана!

Тоскана, Италия

На места по тесния път има спрели коли и ние предусещаме, че тосканците пак са ни подготвили някаква изненада. На възвишението, вдясно от пътя е поставена гигантска празна рамка за картина. Заставаш в нея и, ако щеш селфи, ако щеш групово – пейзажът зад теб е гарантирано приказен! И такъв простор, че ти се иска да се включиш в сърцераздирателното „ O, соле мио”, носещо се от отворения прозорец на паркирана наблизо кола. Това ми се е случвало вече веднъж на Хайдушките поляни в Родопите, когато плътен мъжки глас от отсрещния баир изви „ Руфинка болна легнала”, а долината пое песента като ехо.

Замисляли ли сте на какво се дължи богатството от италиански оперни гласове?

На топлия морски бриз, обгръщаш Италия отвсякъде? На висококачествения студено-пресован зехтин или вкусните плодове и зеленчуци, расли под палещото южно слънце? Е, вероятно има полза и от тях!… Но `я се заслушайте около себе си в препълненото кафене, не чувате ли мелодиката на италианския език? А във веселата възбуда на младежите от съседната маса не долавяте ли игривата интонация на позната опера? Създаден за музика – това е италианският език! Абсолютно! Продължи..

ян. 16 2017

Централна Турция и Кападокия (5 част на С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016)

Продължаваме пътешествието от Юг на Север с Форда на Валентин. След като разгледахме остров Кипър (Северен Кипър (турски), и Република Кипър (начало и продължение) днес слизаме от ферибота на турския бряг за да продължим през Централна Турция. Започваме от Средиземноморското крайбрежие, след което ще останем дълго време в Кападокия.

С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016

пета част

Централна Турция и Кападокия

начало

„Има само един миг между миналото и бъдещето – именно той се нарича живот“

От къде дойде идеята за горното мото на настоящия пътепис? Това може да се научи в първата част:

С Форд от Кипър до Баренцово море, 2016 (1): Увод – резюме и Западна Турция

На 17-ти май сутринта фериботът от Кипър акостира на пристанището в турския средиземноморски град Ташучу.

Фериботът от Кипър влиза в пристанището на турския град Ташучу

Оформянето на документите за автомобилите ставаше доста бавно. Повече от два часа ми бяха необходими за всичките бюрократични процедури, преди да напусна района на фериботния терминал.

И така, след 11-дневното изучаване забележителностите на остров Кипър ми предстоеше

обиколка на Централна и Източна Турция

Започнах от Средиземноморското крайбрежие, отделих 3 дни на прекрасната Кападокия, след което продължих през Немрут Даг, Диарбекир, езерото Ван до средновековната арменска столица Ани и град Карс. По този начин заделих част от времето в опознаване на турски Кюрдистан.

На следващата карта с черен контур и стрелки за посоките е означен маршрута, изминат с автомобила ми през централната и източна части на Турция през 2016 година. Голяма част от пътя минаваше близо до границите със Сирия и Ирак. Там се виждаше силното военно присъствие на турската армия. Доста чести бяха въоръжените постове по пътя, които проверяваха преминаващите автомобили. Въобще, усещаше се, че оттатък границата се води войната с Ислямска държава, както и гражданската война в Сирия.

Маршрутът, изминат от автора с автомобила му през Централна и Източна Турция

Счита се, че

град Силифке

е основан от един от пълководците на Александър Македонски. Тогава е носил името Селефкида. Процъфтява по времето на римското владичество. Византийците изграждат мощна крепост с цел защита от арабските нашествия. Сега жителите на града, разположен по двата бряга на река Гьоксу, са повече от 50 хиляди. Силифке не е особено популярна дестинация, въпреки немалкото туристически забележителности:

• Храмът на Юпитер;
  • Византийската крепост над града;
  • цистерната Текир Анбар;
  • каменния мост Таш кьопрю;
  • малка джамия от 13-ти век;
  • стари сгради от отоманския период;
  • малък парк и крайбрежна алея.
  • На десетина километра от града е мястото, където Фридрих Барбароса (император на Свещената римска империя) е загинал нелепо. По време на Третия кръстоносен поход, при прекосяването на река Гьоксу, той е паднал с коня си във водата и се е удавил.
Византийската крепост е разположена на хълма над град Силифке

Поглед от крепостта към Силифке с река Гьоксу и каменния мост над нея

В град Силифке са останали сгради от отоманския период

Според старогръцките историци

Корикос

ян. 15 2017

С Голф до Португалия (3): Марсилия, Каркасон и Андора

Продължаваме с пътуването на Иван до Португалия, което започнахме с Блед и Венеция и продължихме между градчетата на Cinque terre и Монако. Днес вече сме в Марсилия, Каркасон и Андора. Приятно четене:

С Голф до Португалия

част трета

Марсилия, Каркасон и Андора

В Марсилия наш домакин бе Лорен, която заедно с един неин приятел ни посрещна късно вечерта с френска бира и сладкиш. Веднага захванахме разговор на различни теми. Тя бе учителка по френски език в едно училище в предградията. От всичките ни разговори най-силно впечатление ми направиха нейните истории именно за квартала, където е учителка и за нейните ученици. Почти всички са черни или араби, като по нейни думи проблемите в такива предградия на Марсилия и други френски градове са огромни. Каза, че децата знаели френски, но определено нямали самоусещането за французи, дори в разговорите си с нея казвали „вие французите”. От друга страна обаче същите тези деца не са възприети в страните, от които са дошли родителите им, тъй като не говорят добре арабски или някой местен африкански език, и също така са с различен манталитет. Едни хора, попаднали в средата между две култури, които много лесно могат да изпаднат в социална изолация. Така че явно актуалните събития с подобни хора са едно логично следствие. Също така в предградията голям проблем е безработицата и не на последно място – престъпността.

За Марсилия нямах конкретни очаквания…честно казано предимно лоши неща бях чувал за града, така че бях подготвен за лошото. Може би заради това градът всъщност много ми хареса и като цяло нашият престой там бе страхотен. Марсилия има невероятно красиви и приятни места, които ще се опитам да представя в следващите снимки.

Градът ни посрещна с прекрасно време. Разходката ни започна от старото пристанище:

Лазурен бряг и Марсилия, ФранцияНаблизо имаше и протест на някакъв синдикат: