ян. 14 2018

Сицилия

Катания, Таормина, Сиракуза, Ното

Сицилия, Италия

Пиша този материал по начин, по който на мен би ми харесало да намеря информация, когато си организирам самостоятелно пътуване – най-общо за организацията, ориентировъчни цени, кратка информация за забележителности, начина за предвижване от град в град. Използвам единствено обществения транспорт, не кола под наем. Надявам се да е интересно и да съм запалила в някого страстта към Южна Италия , както и ако съм помогнала с полезна информация.

За Сицилия съм закопняла още от ранната си младост и то пак благодарение на един фантастичен филм, „Кръстника“ , чието съдържание запомних за цял живот. От мечтата си, да видя Сицилия, не се отказах. Ето че дойде и този момент

От миналата година авиокомпанията Wizz пусна полети за Катания и аз и мои приятелки подготвихме маршрут за Сицилия! Приключението започна на 7 ноември 2017 и приключи на 11.11. с 4 нощувки.

Градовете , които посетихме ще се опитам с малко думички и повече снимки да ги опиша са, Катания, Таормина, Сиракуза и Ното.

Точката

Катания и околните градове

са най-достъпните места от България. Особено откакто откриха директният полет до Катания. Продължи..

ян. 14 2018

Дрезден и Прага (18 част на През Източна Европа с джип)

Продължаваме пътуване с джипа на Георги към нос Северен в Норвегия и назад. Започнахме с преминаването на Трансфагарашан в Румъния, спряхме в Музея на авиацията в Кошице, през Полша пристигнахме в Рига, а после и в Талин, Естония и Хелзинки. От Хелзинки стигнахме Куусамо, влязохме в Русия и пристигахме в Мурманск, разгледахме Мурманск, разходихме се край езерото Ловозеро и бяхме в мъжка компания на чист въздух, след което стигнахме крайната цел на нашето пътуване – Нордкап или нос Северен в Норвегия.

След което тръгнахме обратно на юг, за да стигнем Нарвик, Мушьоен и Молде , след което от Молде тръгнахме по Атлантическия път към Тролстинген и Тиседал в Норвегия, от Тиседал – до Гьотеборг в Швеция. За последно минахме през Малмьо и Копенхаген и се озовахме в Хамбург. Днес ще напуснем Хамбург, ще спрем в Дрезден, за да стигнем в Прага.

Дрезден и Прага

част осемнайсета на

През Източна Европа с джип

ДЕН 17

Хамбург - Дрезден - Прага, карта

Хамбург – Дрезден – Прага

Сутринта гледам през прозореца – дъждец (не може да бъде)

Обаче се оказа, че хотела граничи с хиподрум (вечерта кой да му направи впечатление, въпреки, че отново бе светло). И то явно някакъв голям хиподрум:

Хиподрум – Хамбург, Германия Хиподрум – Хамбург, Германия Хиподрум – Хамбург, Германия

Събрахме багажа, натоварихме се в колата

За нула време излязохме от Хамбург и хванахме магистралата. Ограничението отпадна и темпото се вдигна на 180 – 200 км/ч там, където това бе възможно. А не бе възможно на доста места, защото правиха ремонти Продължи..

ян. 11 2018

Норвегия: Маратон в Тромсьо и Нордкап с автобус

С Оги днес ще направим сложно посещение на Норвегия – ще учатсваме с него в маратона на Тромсьо, а после ще го придружим до Нордкап с… автобус. Досега не бяхме стигали по подобен начин до най-северната точка на Европа. Приятно четене:

Норвегия: Маратон в Тромсьо и до Нордкап с автобус

Тромсьо и нос Северен, Норвегия

Ранният полет от София за Мюнхен ми се случва за втори път в рамките на една и съща седмица, доста е неприятно, тъй като трябва да се стане рано и да се пътува с такси, но се стига от Центъра до Летището за 15 мин. срещу 15 лева. Но ситуацията на столичното летище в събота не е като спокойствието в понеделник – летището е натоварено, има доста хора и се е оформила чудна опашка. Минавам през чек-ин и оставям багажът с късметлийски килограми – сложих си всичко, което може да ми потрябва, пък да видим.

Маратон в Тромсьо, Норвегия

Посрещам последният изгрев за периода на пътешествието,

пътуването ми ще е с две прекачвания – през Мюнхен и Осло

Билет за самолет – Маратон в Тромсьо, Норвегия

Слагам си компресионните калци с които спортувам, за да ми облекчат краката при самото пътуване. Създавам си тематичен албум, в който последователно да качвам снимките. Продължи..

ян. 11 2018

Разбоище и Разбоишкия манастир

За много години, мили читателки и читатели! Пожелавам Ви здраве, щастие и да сте близо до любимите си хора през Новата 2018 г.
Сефтето за годината ще направим с една идея за раходка из българската част на Западните покрайнини – Василена ще ни заведе до Разбоище, и още отсега се чудя защо трябва да дишате софийски смог, когато можете да се разходите до това селце и неговия Разбоишки манастир.
Приятна и лека пътека, специално за един следобед с много нови гледки и без тежки участъци. Вземете кучето, детето и приятели и опитайте нещо различно от поредния ден в парка. И все пак, имайте предвид, че има много отворени участъци, които в топъл ден са доста изморителни. Заредете се с вода, за да изкарате целия маршрут свежи и доволни.

При разбойниците в Разбоище

Времето се затопли и е време за още разходки по нови места. Най-хубавото е, че на един час път от София има толкова неща за правене, обикаляне и разглеждане.

Разбоище и Разбоишки манастир

След кратка консултация с приятели се спряхме на

разходка до село Разбоище и Разбоишкия манастир, а след това решихме да се отбием и до водопада Котлите.

Като за първа разходка за годината, търсихме максимално лек маршрут, на който да ни чака нещо интересно. Пътят от село Разбоище до манастира е приятен, лек, без сериозни спускания или изкачвания и може да се вземе лесно от (по-големи) деца, кучета, а и от възрастни, на които не им се катери много-много.

До

Разбоище

се стига лесно – хващате към Костинброд и питате Google Maps. Продължи..